Bunny snakker stil, mote og vårens antrekk!

Hot (Dolce Gabbana)

Personlig så synes jeg det er trist at «vanlige» klær for gutter og menn har flatet fullstendig ut. Det å fornye på eller endre på stilen gir ikke mye da det har blitt slik at i fysiske butikker så er det lite farger og friskhet for menn. Generelt er det lite utvalg for menn i de butikkene som er, og de er det allerede for få av. Kvinner har mindre problem med dette, men den som leter, den finner, så kjør på..!

En må ikke kjøpe merkeklær for at det skal bli kult. Det å kjøpe en jakke til 10000 fordi den er fra «riktig» butikk blir bare dumt når en like kul jakke i tilnærmet stil henger inne hos kjedene eller på ‘second hand’ til 600 kroner. Så er det dette med accessories, hvilke sko, belte, skjerf, smykke, ring, hodeplagg, manbag eller veske. Ikke minst briller og solbriller.

Men nå om dagen virker det som om de populære kjedene bare har hentet fram noe som ikke solgte så bra for tre fire år siden, det er som enhver klesbutikk er blitt en outlet, og er det noe vi har sett fra før så er det at det er blitt stadig fler outlets. Og bevares, outlets fungerer veldig bra for de som ikke bryr seg hverken om passform, størrelse, farger eller såden. Det funker også for de som tror at alt man kan kjøpe inne på en klesbutikk her og nå er det som er populært og mote. Men..

Jeg har mang en gang hørt noen som står ved et klesstativ og pratet seg imellom, så sier den ene: «det er jo det som er mote nå». Vel, i de aller fleste tilfeller er det ikke det. Det er en illusjon, for er det noe som er viktigere i bransjen enn selve klærne og og moten, så er det å selge, da er det greit å fylle hyller og stativ. Jeg har fått med meg at noen oppsøker merkebutikker (eller klesbutikker generelt) hvor de kjøper antrekket som utstillingsdukken i vinduet har på seg, og med det blir det slik at mennesker mister sin personlige stil. Er du en dukke liksom, har du en slik figur, er du helt stiv og stillestående? Det vil aldri bli det samme, og hvis du ikke er uten personlighet, så vil aldri den dukken gjenspeile den du er, det ville vært ekstremt tilfeldig og særdeles heldig.

Har en et godt øye så kan en finne noe kult innimellom, og gidder en bry seg så kan en gjenspeile personligheten sin gjennom antrekk. Det vises når folk ikke bryr seg, det gjenspeiler en personlighet som ikke bryr seg. Jeg har litt problemer med at folk ikke bryr seg. Ærlig talt, folk må vaske seg, stelle håret og kle seg som de vil, men de som ikke legger noe i det anser jeg som uengasjerte og lite bevisste.

Til info dere som ikke vasker dere, ikke kler dere ordentlig, går i det samme hver dag over tid, det vises, og det er ikke bare meg, men mange synes det er ekkelt – det er faktisk ekkelt!

Av alle ting som trender nå synes jeg disse store buksene på kvinner med høyt liv som er kommet tilbake er det mest grusomme. Når det nå smitter over på menn så kommer jeg til å slite. Klesbransjen vil hente fram eldgamle bukser og selge ut som nye. Folk kommer til å se helt «måse» ut. Usexy. Det har allerede begynt, fæle bukser som nesten er dratt oppunder armene. Det verste er jenter, unge damer, de har greid å gjøre ting hakket verre enn guttene som sagger og buksene henger nesten nedenfor rævva.

Not!!

Derimot så liker jeg at skinnstilen kommer for fullt. Skinnjakker har aldri vært mer aktuell enn nå, jeg har ingen problemer med imitert skinn, da er det sikkert mange som enda har slike jakker i skapene sine, som de kan ta frem, og bare droppe disse beige og grå jakkene som gjør at folk har mistet sin egen stil og bare blender inn, følger «moten» og kaster bort penger på noe som gjør at en «mister» seg selv. Altså, noe kan jo være kult, det har med hvordan en setter plagg sammen opp mot hverandre, men når en skal kle seg som utstillingsdukken i vinduet, eller som hin i reklamen, da mister man seg selv.

I år er den gode, gamle bikerjakken, I love it, som trender mest. Hos Dolce & Gabbana og Richard Quinn har det dukket opp en rocka versjon med nagledetaljer, mens Max Mara og Miu Miu går mot en mer klassisk og feminin tilnærming. Personlig liker jeg å hente inspirasjon fra Dolce & Gabbana, men i dag trenger jeg ikke kjøpe disse dyre plaggene, jeg har et par belter og noe solbriller derfra, de er klassiske og tidløse.

Men konklusjonen her er at en trenger ikke kjøpe dyrt, en trenger ikke følge motehusene i ett og alt, den viktigste «trenden» vil alltid være å bry seg, ingen kan benekte at hvordan en kler seg gjør noe med en. Refleksjon er også et poeng, vil man bli oppfattet som en som ikke bryr seg, så er det bare å dra fram samme buksa som en har gått i hver dag, samme jakka, ikke gre håret og whatever.. hadde det vært opp til meg, bort med grå og beige, vekk med de buksene med høye liv, inn med skinnjakker, fargede topper, og super skinny jeans. Bruk accessories og solbriller, det er vår, slå dere løs!!

Finn stilen din, ikke gi faen i den!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#stil #mote #antrekk #bunny #bunnytrash

10 kommentarer
    1. Da blir det skinnjakke og solbriller som “ruler” i vår! Jepp, jeg har bikerjakke og solbriller fra 88, så dette skal gå så bra så. Men de høylivede buksene kan ungdommen få ha. 😉 Ha en fin dag!

    2. Angrer på at jeg har kastet de kule skinnjakkene jeg hadde i gamledager! Bukser som går opp til armhulene kler jeg ikke. Da blir det jo bare rumpe og hode, og ikke noe midt i mellom… 😀 Kan ikke tenke meg at det blir fint på menn, men kanskje fint å gjemme kulemagen inni for noen.

    3. Mye tøft her ja, trenge ikke være dyrt for å være kul…Finne ting man liker og sette samme klær på en ny måte.
      Likte den skinnjakka med blomster jeg..Var litt Solliv over den!
      Beige er i grunn en farge man burde brukt mindre av…verken fugl eller fisk!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg