Bunny ønsker slutt på galskapen, NÅ!!

Jupp, da trappet jeg opp det årlige prosjektet som jeg alltid har her på bloggen. Hvert år avsluttes med at jeg greier å få sinnene til å koke enda mer enn jeg har klart gjennom året. Dette er en sak jeg alltid brenner for, unnskyld ordspillet. Men dette er altså en hjertesak, på samme måte som når jeg går ‘all in’ for å fremme viktigheten rundt dette med psykisk helse, og som når jeg spytter ‘eder og galle’ mot ideologier som islam og religioner som kristendommen og småsekter som Jehovas Vitner. Klart jeg ‘går til krig’ mot hva jeg mener og ser at kun er ødeleggende for våre samfunn, naturen og alt liv som lever her! Hvorfor skulle jeg ikke? Jeg er jo Bunny!!

Så nå er det noen som allerede har begynt å sette kaffe, te og julebrus i halsen og blir forbannet på meg for å forsøke ødelegge ‘kosen’ deres, den jævla rådende egoismen som folk går over lik for, denne jævla ‘kosen’ mange ønsker om de så dreper både bestemor, bestefar, kaninunger, hundevalper og små menneskebarn. Om de brenner med hus og hjem og tar livet av hele nabofamilien, så skal de ha denne ‘kosen’. Jeg synes ikke dette høres koselig ut, gjør dere? Så nei, jeg bryr meg ikke om enkelte setter både whisky og cognac i halsen, faktisk håper jeg at enkelte gjør det, for nå skal ondskap bekjempes.

Er dere med meg? Skjønner dere hva jeg skriver om? Da håper jeg dere kaster dere inn i kampen og kjemper med. Jo flere vi er, jo mer gagner det saken!

Takk 🐰

 

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWe: Link!!

Følg Bunny på Facebook: Link!!

#bunnytrash #bunny

22 kommentarer
    1. Det var et innlegg med futt i. Det liker vi! Er det alkohol du sikter til eller er det rett og slett egoisme? Ødelegge jul pga alkohol er jo egoisme da…

      1. Alkohol er ofte involvert når det kommer til dette, noe som ikke gjør det bedre, men farligere. Likevel, i bunn og grunn handler ikke dette om alkohol, men ser veldig godt poenget ditt ❤️🐰

        1. Det er den reine egoismen du tenker på da. Der alle er seg selv best? Drit I alle andre….Iallfall er det mye av det. kunne skrevet en bok 😅

    2. Eg regner med du sikter det som får Milo (<—Katta!) til i flykte inn i dynene våre, i et mørkt rom en HEL dag? Raketter!??

      Om det er det så er eg enig, eg er enig i at det er en Uting å fyre opp hele romjula! At det er raketter på selve afta etter kl 18 må me vel innfinne oss med – Eg heier i så fall kun på arrangert oppskyting. Hadde det for første gang (sånn skikkelig) i vår kommune i fjor, med panoramautsikt til eventet var det helt fantastisk! Laaangt der borte på en fjelltopp, men fy søren det var flott! Litt smell var det også, nettopp pga avstanden. Men eg blir eitrende forbanna når en av naboene setter et digert "batteri" rett utenfor her, det gjør vondt langt inn i sjela mi! Det er som å være midt i krigen, ja det kan eg faktisk sammenligne det med – Grusomt.

      Vibbe 😀

      1. Yupp jeg tenker på fyrverkeri og raketter. Jeg ønsker at det skal bli forbud mot å selge driten. En katt kan jeg stenge inne på badet gjennom nyttårsfeiringen, men jeg kan ikke stenge den inne der i dager, uker og måneder da det er utallige uanmeldte oppskytinger ellers også. Dyrene som lever ute kan jeg ikke ta inn her, uansett hvor lyst jeg hadde da disse rådyrene løp i sirkel vettskremte utenfor her. Jeg kan ikke beskrive i ord den frykten jeg så, helt grusomt. For dem er dette krig, de blir faktisk bombet. Når vi mennesker står i klynge på byenes torg og utenfor stortinget og hyler i protest mot krig, så burde vi også tenke på hva vi selv utsetter både kjæledyr, husdyr, ville dyr i naturen og mennesker med angst, frykt og traumer for.

        1. Ja sant…Akkurat i øyeblikket eg leste ditt nå så kom eg jo på de dyrene også (Husker jo rådyrene du skrev om i fjor) det er helt sant! OM eg MÅ ha noe kan eg strekke meg til en pk stjerneskudd, men eg har aldri kjøpt raketter etter at eg ble voksen og bestemte selv. Da eg var liten var det enda skumlere med disse pinneraketter…Liten vits med den “Ulovlig før kl 18-regelen” også…De har skutt en del her allerede..

          1. Jeg strekker meg til å sprette en eller to flasker boblevann, de smellene når flaskene sprettes holder for meg. Vi har det gøy vi, og det går ikke på bekostning av noen andre, ei heller er det risiko for hverken mennesker eller dyr 🥰🐰

    3. 👏🏻 Dette er jeg så enig med deg i! Skrev et innlegg om dette en gang, men da kom det motinnlegg. En var sååå lei av å høre om dette – vi måtte jo forstå at dette var kjekt for ungene. Jeg synes faktisk det ville vært flottere om man lærte ungene sine å ta hensyn.

      1. Selvfølgelig kommer det motinnlegg. Hvis man ikke kan oppdra barn uten dette tullet, så burde de ikke få barn. Jeg kan liste opp én million andre ting barn kan være involverte i, og føle både glede og samhold av, uten at fyrverkeri er involvert. Det er barn, også i Norge, som har mistet livet på grunn av fyrverkeriskader. Hvordan kan det være kjekt? 🐰

    4. Jeg er helt enig i det du skriver. Vi hadde en katt som absolutt ikke likte fyrverkeri. Vi har sluttet helt å kjøpe raketter. Synes det er bortkastede penger. Mange skader seg i fylla og det er ikke greit i det hele tatt.

      1. Heromkring er det mange som leker seg med slike «batterier» i tide og utide. Helt edru, de er bare dumme, hensynsløse og skal ha det gøy på andres bekostning. De vet det er galt, hvorfor ellers løpe å gjemme seg.

    5. Ja hadde de bare kuttet ut! Eller… Om de hadde EN felles oppskytning ved midnatt – i sentrum eller der det måtte passe. Organisert.
      Ikke hundre raketter og bomber rundt ved hver husstand 🙁 Det er verste dagen i året for de fleste :-/

      1. For min del holder det å sprette en eller to flasker boblevann, så holder vi oss innendørs, koser oss og feirer uten å plage andre eller risikere ødelegge noens liv fordi vi ønsker vår egoistiske tilfredsstillelse med hensynsløs «moro» 🐰

    6. Takk for at du skrev dette innlegget og jeg tror ikke at jeg er helt på villspor og alt for langt ute på jordet når jeg antar at det er Raketter,, disse møkkatingene man sender opp på himmelen, og alt bare for at man skal feire at man forlater et år og går inn i det nye,. Det som gjør at hundretusen+++++ dyr er overbevist om at deres siste timer er kommet, for det pågår jo i timesvis.

      Vi har en hund som er livredd og som omtrent stryker med hver gang og jeg kjenner at jeg gruer meg spesielt siden dette er det første nyttårs dagen vi har med henne, men gammel eier har sagt i fra og vi så det da de skjyt opp noen raketter her i Oktober , hun var livredd’
      Vi skal egentlig til mamma denne gangen, og jeg kom over dette her: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid034crKueL6VAfkfjUQGPVBWY5YjH1HsbSVLRoesGFPhziBcM9rMb6d7VZUKDXF3oJcl&id=100057641619940
      Beklager et veldig mye lengre svar enn jeg tenkte

      1. Jeg liker kommentarer med innhold. Heldig er vi som har to jenter som ikke er nevneverdig redd for fyrverkeri. Dem har hver sin slikkematte som dem får rett før midnatt, da er de opptatt med dét til det verste er over. Men vi har da omsorg og bryr oss om andre som faktisk sliter under dette. Denne fyrverkerimoroa vil jeg virkelig til livs, for den gjør ikke godt for noen – tvert imot 🐰

    7. HATER raketter!!! Og enda mer hater jeg de når jeg tar med i betraktningen at våre livredde husdyr faktisk er de HELDIGE i så måte, sett i forhold til de stakkars villdyrene som ikke engang har det trygge og hjemlige rundt seg å støtte seg til..

      1. Ja faen vi har vært heldige der. Våre to, som har helt forskjellige personligheter, likes og dislikes, ser ikke ut til å bry seg nevneverdig, og de har jo vitterlig fått med seg noen smell nå. Eldste kan «boffe» litt, på sådan måte at hun bare vil si at disse smellene er irriterende, og at de som gjør dette er dumme. Men jeg har jo sett andre dyr, og det er helt for jævlig. For eksempel rådyret Bambine som jeg har postet innlegg om i Facebookgruppen min.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg