Bloggspøkelsene er her nesten hver natt for tiden..

Nylig skrev jeg et blogginnlegg om bloggspøkelsene her på blogg.no. Det virker som om dem kommer oftere og oftere for tiden. Jeg lurer på hva dem egentlig vil fortelle oss med dette..?

Vel, vel.. «Stina» har gått opp to plasser fra i går natt, og tre plasser fra forrige gang jeg skrev om dette. Hun er eneste spøkelset på topp 10. Ellers er det veldig mange på plasseringene 11-20. Videre nedover listen aner jeg ikke hvor mange, men helt enormt. Spøkelsene gjør det bedre enn hva dagens aktive bloggere gjør, det er det eneste jeg kan se. Videre gidder jeg ikke spekulere. Jeg er trøtt og skal sove nå, riktig god natt alle sammen 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#blogg #bloggere #blogging #bunnytrash #bunny

8 kommentarer
    1. hmmmm tjaaa mange som klikker på de da? Er nysgjerrige på navna og går inn… får de klikk så stiger de? Vet ikke egenltlig…

      Håper natten har vært god og ønsker deg en fin fin søndag 🙂

      1. Ja det er tydeligvis flere som klikke på gamle inaktive blogger fremfor dagens aktivt, det er jo veldig tydelig. Og jeg lurer på om det er nettopp det blogg.no prøver vise oss dagens bloggere. For nå i det siste har spøkelsesbloggerne vært innom her veldig ofte.. fin fin søndag til deg også Mette 🥰🐰

    2. Merkelige greier. Spooky. Når på natta skjer dette? Og når skifter de over til den «riktige» lista som jeg ser på morran sånn cirka klokka 9? Hm….interessant….Godt gjort at du oppdager det, da……

      1. Det varierer, dette var 23:30 i går kveld da jeg skulle legge meg. Er jo litt artig også å se hvor flinke disse spøkelsene er, de bare raderer ut over halvparten av de som er aktive bloggere i dag, selv uten å ha postet innlegg på måneder, og mange av dem har ikke skrevet et ord på flere år 😜🐰

    3. Aurora Gude, til og med, liksom! Hun oppnådde vel knapt en topp 20 plassering som blogger! Aurora fikk jo ikke noe høyere kjendisstatus etter første runde i PH enn den som avstedkom det å være i skyggen av venninnen Ann-Marielle Lipinska. Det var først etter at de to ble castet til en sesong av Charterfeber at Aurora tok over tronen av de to, for så å fortsette i Charterfeber som en av den regelrett episke familien Gude, -hvilket avstedkom på et tidspunkt hvor hun mer eller mindre hadde sluttet å blogge..
      – Men den som virkelig er the odd one out here, er Stina. Hva de øvrige spøkelsene angår, har de etter alt å dømme ingen skyld i dette her, -og har sannsynligvis ei heller noe å tjene på det. Med Stina er det imidlertid annerledes.. For mens de andre kun dukker opp som en typ skygger som etter kort tid forsvinner like brått som de kom, er Stinas blogg fremdeles for aktiv å regne, for ikke snakke om at hun står standfast som en del av topplisten der de andre forsvinner. Det besyndelige ved dette, er at hun, iallefall så vidt meg bekjent, er den eneste som noensinne har klart kunststykke å sprette rett tilbake i det hun etter langt om lenge siger under topp 20, uten å ha skrevet et eneste ord. Jeg får bare ikke det her til å adde opp! For å si det rett ut; Så langt jeg evner å se, lar dette seg simpelthen ikke gjøre uten en eller annen form for maskinell hjelp. Og denne mistanken styrkes jo unektelig av det faktum at hun HAR penger å tjene på å figurere med høye lesertall.
      Nå skal ikke jeg komme her å påstå at det er sånn eller slik, for all del! Det kan selvsagt være faktorer som iscenesetter dette her som jeg ikke er lar over. Men ut i fra den logikken som avstedkommer fra det som gjelder for deg og meg, så er det jo oppsiktsvekkende dersom blogg.no ikke tar dette her nærmere etter i øyesyn..

      1. Ingen av disse har slettet bloggene sine, og vi kan alle klikke inn på dem, noe noen tydeligvis gjør, så de har jo åpenbart innlegg som vekker interesse enda. Og jo, klikkene tjener de penger på, bare småpenger for dem sikkert, men penger nonetheless. Og blogg.no tjener, ut fra antall sidevisninger disse har, mer på disse spøkelsesbloggerne, enn de gjør på dagens aktive bloggere. Du kan mene hva du vil om at dagens bloggere er mer variert etc enn disse tidligere «rosabloggerne», men slik jeg ser det er det i dag en STOR klikk av «kosebloggere» som skriver for hverandre og blir mer og mer lik hverandre. I hele januar så vi 20-30 aktive bloggere med de samme overskriftene og samme innhold hver dag. En del skriver enkle dagbøker, og andre bare «popper innom» her. At vi til stadighet får se hvor mange sidevisninger spøkelsesbloggerne har er vel for å vise oss dagens bloggere at vi leverer ikke som bloggere, vi bare benytter oss av plattformen for vennskap og kos, interne greier som ikke gjør at Egmont frister til å promotere oss noe særlig.. og ærlig talt, jeg ser den 🐰

        1. Nei, ikke vet jeg.. Men du har nok dessverre et poeng hva dette med substans angår..
          Nå var det vitterlig ikke mye substans på de rosas innhold heller, men greia er at deres målgruppe heller ikke krevde annet enn tomhjernet fjas. Vi snakker tross alt om de 20-somethings av i dag som ikke greier å navngi kongem droonning og kronprinspar, for ikke snakke om at de tidfester 2 verdenskrig til typ 1968..
          Men et voksent publikum krever i bunn og grunn substans, ergo blir følgen deretter når så ikke leveres..
          Når det er sagt, forsvarer ikke dette Egmont i mine øyne. Jeg kan nemlig ikke fatte ponten med å sitte på et eierskap dersom en ikke bare avstår fra i det hele tatt ¨å forsøke å gjøre det mer lønnsomt, men på toppen av alt regelrett motarbeider driften! Ja, jeg kan til dels forstå at de gir faen, men da får de for pokker ta å få solgt det istedet, da! Og om de så ikke får det de måtte ønske, så kan de iallefall glemme at dette skal endre seg i deres favør ved å stikke kjepper i hjulene på oss som faktisk forsøker å drifte en seriøs utgivelse her!
          Jeg har vitterlig ingen skills innen markedsføring og den slags, -om en da ser bort i fra å stå for grafikken til menyer og markedsføringsmateriell på jobben. Never the less, tenker jeg som så at dersom jeg hadde vært tilsluttet Egmont i denne avdelingen, ville jeg umiddelbart begynt ¨å utrede et forslag bestående av å sile ut et knippe utvalgte blogger som antas å favne bredt hos den voksne, oppegående befolkningen. Promoter så disse med velplasserte ‘drypp’ ettersom innlegg har relaterbare tema til det som behandles på den respektive nettsiden, paralellt med at man øker de respektive bloggernes satser såpass at det åpner for en reell mulighet til en betydelig større satsning på bloggen. Kombiner denne markedsføringen (hvis kostnad for en aktør av dette konsernets størrelsesorden knapt vil kunne sies å utgjøre en dråpe i havet) med å øke satsene for de utvalgte (-om så dette vil innebære å kutte ut de øvrige av partnerprogrammet), vil dette avstedkomme såpass i kr. og øre for de respektive utgiverne at de hhv. kan finansiere en økt- eller i beste fall en full satsing på bloggen der og da. Og økt satsning fører igjen til hyppigere innlegg- og sannsynligvis en generell kvalitativ heving på publikasjonen som sådan, -hvilket igjen fører til ytterligere økning i lesertall, hvilket gir ytterligere vinst for forlaget, så vel som ytterligere fortjeneste til bloggerne, slik at deres satsning kan heves enda et hakk, for med det at snøballen er i full vekst.
          Eneste måten jeg evner å se at dette kan feile, er faktisk at de ikke evner å foreta de rette valgene.. Men jeg skjønner ikke hvordan et selskap som har bygget seg opp til en slik størrelsesorden nettopp ved å utvikle de rette konsept til de rette målgrupper skal kunne feile her, så..

          1. Nå leste ikke jeg så mange av disse rosabloggene, så jeg kan ikke si så mye om innholdet i bloggene deres, blir litt feil å skjære alle under en kam. Jeg fulgte Sophie Elise fra start til slutt og leste mye vettugt der også. Det var liksom med åreene og dobbeltmoralen (eller mangelen på moral) kom frem at jeg fikk henne noe opp i halsen. Kristin G var ikke definert som rosablogger hos meg, ei heller Bloggomtoppbloggere. Så slik Heg ser det så var det mye mer innhold den gang. Og når Egmont fremdeles tjener mer på inaktive bloggere enn dagens aktive så må jeg dessverre holde med dem i at å promotere dagens bloggere ikke har noe for seg. Hvor mange av dagens aktive er egentlig interessert i å komme på et toppbloggernivå i dag? Hvem jobber for å nå dit? Tomsmatprat? Hvem ellers? I det siste har jeg lest et par bloggere som sier dem driter i antall sidevisninger/lesere, andre er innom for å fortelle at de har bakt boller, vært på kafe, skrevet handleliste eller at de er slitne pga ME eller fibromyalgi..så har du NorgeOgVerdensNytt som tror han er en avis og kopierer fra andre småaviser og likevel greier å rote inn i snitt titalls skrivefeil. Ikke noe jeg ville investert i ihvertfall.. 🤪

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg