Avstand og nærhet. Venner og kjærlighet.

Ja, for nemlig. Det skal jeg. I kveld når snuppen min kommer hjem fra jobb skal vi kose oss med sushi. I morgen kveld skal jeg drikke alkohol og kose meg sammen med et vennepar og snuppen min. Nå kjenner jeg virkelig for et par dager uten omverdenen.

Jeg har fått et «oppheng» på alt som skjer og ikke skjer. Strengere tiltak, vaksiner, anbefalinger, stengt, ikke stengt, korona ditt og korona datt. Ingen har det lett i dag, og når jeg sitter her alene de fleste dagene i uka og kun har internett, sosiale media, nyhetsoppslag og tiltak å forholde meg til, så er det vanskelig å komme seg ut av denne «onde sirkelen».

Jeg har egentlig ikke lyst å høre mer, lese mer, vite mer. Innimellom så kjenner jeg at.. tja, at det kan begynne å «klikke» for meg.

Jeg prøver så godt jeg kan. Hører på musikk. Har bestilt noen bøker på nettet jeg skal lese. Ser serier på NetFlix. Vasker balkongen. Sår frø og planter. Går turer. Lager god mat. Koser med jentene mine. Gjør ting sammen med snuppen min når han ikke er på jobb.

Jeg er heldig, jeg har mye å glede meg over. Men innimellom føler jeg meg tom, sint, frustrert, alene. Jeg er menneske, og det funker terapeutisk for meg å skrive om hva jeg tenker, mener, føler og så videre. Men det blir mye nå, for mye. Stadig flere innlegg i bloggen her handler om det samme som vi leser og hører om overalt. Det fungerer ikke så bra lengre.

Så hver helg er kjærkommen. Det å lage god mat, sette snacks på bordet, spille musikk, drikke god drikke og prate, få tankene vekk og bare glede seg over samværet.

Jeg forsøker å leve så godt jeg kan. Skal jeg kun eksistere så mister alt verdi for meg. Derfor tar jeg fremover de muligheter jeg har til samvær og moro med venner. Enten det er tur på bingo, ut å spise, tur langs elva eller drinker på balkongen. Jeg velger å stole på de få vennene jeg har og ikke være «hysterisk» angående smitte.

Jeg er veldig takknemlig for dere, dere vet hvem dere er ❤️

Vi lever bare én gang såvidt jeg vet. Mange har valgt å holde avstand til venner. Vennskap opphører når man blir valgt vekk. Noen har forsvunnet for meg også. Propagandaen vi opplever, frykten det har skapt. Det får konsekvenser på bekostning av vennskap også. Synd for dem. Jeg skal ikke velge den måten. Vennskap er omtanke og kjærlighet. Velger vi det bort har vi ingenting. For det vi vet kan det være pandemi resten av vårt liv. Eller pandemi etter pandemi.

Nå skal jeg på butikken for innkjøp av mat og ellers det vi trenger her. Jeg respekterer avstand og drar ikke i rushet. Avstand og respekt føler jeg er løsningen for meg inntil videre, ikke vaksine.

Venneparet som kommer i morgen har jeg ikke sett på år. De lever på landsbygda langt unna her, så det blir koselig å se dem igjen. Har gjennom hele dette siste året forholdt oss til de samme menneskene, innerste sirkel av venner. Når det nå er fram og tilbake hver dag på avgjørelser, restriksjoner og tiltak og hva som skjer fremover så er det blitt slik at jeg ser ingen ende. Jeg er ikke mye positiv på den saken, beklager det, men jeg føler slik. Jeg vil ikke kaste bort mer tid, jeg vil ivareta de forhold jeg har. Gode venner vokser ikke på trær.

Nå fremover skal jeg jobbe med humør og psyke, jeg skal være sammen med venner når jeg kan. Prøve å glede meg mer over ting. Jeg skal fremdeles holde avstand, men mine venner som enda vil ha meg, de som velger å være tilstede, de velger jeg å holde nær ❤️

Riktig god helg alle sammen, takk for titten og kos dere masse, så godt dere kan 😘

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#samfunn #theview #corona #overgrep

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg