Alt hva jeg er, mine spinnville fobier!!

Slik er debattklimaet i dag. Hvis en leser alternative media og oppgir disse som kilde i en sak, så er en ‘rasist’, hvis en påpeker dramatiske overskrifter og clickbaits i noens innlegg så er en ‘hatefull og mobber’, hvis en ikke ønsker å la seg injisere med såkalte hurtigfremstilte «vaksiner» som ikke fungerer mot korona så er man ‘vaksinemotstander’ og ‘antivaxxer’, hvis en ønsker en strengere innvandringspolitikk så er en igjen ‘rasist’, hvis en kritiserer islam for hva islam er så er man ‘islamofob’, og nå altså, hvis man synes det er teit med homosymboler på barns ryggsekker som tar fokuset vekk fra å gjøre barn trygg i trafikken, så er man homofob. Jeg er visst alle disse tingene!

Link: «Ønsker trygg trafikk for barn».

For meg er det helt greit egentlig, det er lenge siden jeg innså at politisk korrekthet er ødeleggende. Det mest misbrukte ordet i dag er ‘rasist’, folk får bare slenge det ut til alle kanter, for meg vitner det bare om at folk ikke vet hva rasisme er. Det er veldig synd, for det er ødeleggende i kampen mot virkelig rasisme. Folk skal gjøre seg så gode, være bedre enn andre, så ser man mangelen på kunnskap og et høyt nivå av ignoranse. Å bli kalt ‘hatefull og mobber’ på grunn av én enkelt kommentar som ‘jeg liker ikke det du har skrevet’ eller ‘jeg har en annen mening og oppfatning’ enn deg’, da er man lite intelligent. Det å henge noen ut som ‘hatefull og mobber’ det er jo da en faktisk begår de handlingene en kritiserer motparten for. Hvordan noen som har fått ‘hue og rævva’ injisert fulle av vaksiner kan være ‘vaksinemotstander’, ‘konspirasjonsteoretiker’ og ‘antivaxxer’ er fremdeles en gåte. En skal i dag presses og traumatiseres, ikke få bestemme over egen kropp og utsettes for overgrep. Slik er det blitt.

Å ha politiske meninger om å endre politikk som har vist seg feilslått her til lands i 50 år, da er en igjen rasist. Å kritisere en farlig politisk ideologi som handler om å legitimere kvinneundertrykkelse, homohat, kjønnslemlestelser, vold og drap, det er ‘islamofobi’, greit nok. Folk burde faktisk ta til vett å frykte denne ideologien. Men å mene noe om begrensninger, eller mangelen av disse begrensningene av bruken av symboler og blande politikk inn i barns hverdag og ta fokuset vekk fra hva det skulle handle om, i dette tilfellet ryggsekken som skal gjøre barn tryggere i trafikken, da er man ‘homofobe’.

Hersketeknikker og stigmatiseringer av mennesker en ikke kjenner og knapt vet noe om foregår hele tiden. På meg fungerer denslags bare dårligere og dårligere. Når jeg ser hvordan folk hele tiden bommer med disse karakteristikkene og bruker dem for å påføre skam, bedrive hersketeknikk, henge noen ut, sverte, mobbe, så faller jo alt på vedkommendes dumskap og urimelighet. Lavmål og liten intelligens vitner det om. Noen må jeg sympatisere med og føle for, andre blir jeg oppgitt over, og noen er bare ondskapsfulle. Det er ikke til å komme forbi, veldig mange mennesker er slemme og har helt elendig selvinnsikt.

Så er det bare å gå tilbake til hverdagen, skrive en liste over hvem en skal invitere til bursdagsfest i sommer. Det står mellom å dra på minicruise eller leie lokale og ha en ordentlig fest. Da må en planlegge litt først. Hmm.. Shabaz, Neelam, Nadir, Aina, Noemi, Bobby, Omer, Elisabeth, Victor, Eva, Ibrahim, Lillian, Knut, Pia, Iselin, Tor-Ivar.. ja dette blir gøy! Får forsette senere har enda god tid. Tenker det haster mer å få gjort noe med soverommet, sage dobbeltsengen i to, for siden jeg nå er homofob så kan jeg jo da ikke ligge ved siden av min homofile samboer som jeg har delt seng med i 15 år. Jeg er jo livredd homser. Må huske å ikke se meg selv mer i speilet fremover, risikerer jo falle om i grusom frykt og redsel.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#bunny #bunnytrash

2 kommentarer
    1. 😂😂😂 Ja ja, det er uansett betre å vera alt det du har ramsa opp, tilsaman, enn å vera så totalt blåst mellom øyrene, som det Steinar Løes er.
      Har hatt eitt par diskusjonar med han på fb, og der er det totalt blotta for fornuft.

      1. Du snakker om skivebom. Jeg har enda tilgode å møte en åpen homofil, som har vært gift i 7 år med en likekjønnet og 15 år i fast vedvarende forhold. Men der ser man hvor lett folk slenger fra seg slike ting.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg