Alkohol for meg, takk 😜

Alkohol skal ikke romantiseres, det er det sjelden at man ser artikler, rapporter og innlegg om. Tvert i mot så er alkohol et produkt som til stadighet kritiseres.

Der er ingen tvil om at det er sannhet i at alkohol har bivirkninger som kan skape «slåsskjemper», promillekjørere og voldsomme krangler. Etter store alkoholinntak kan noen oppleve «dagen derpå» i form av hodepine, kvalme og «fylleangst» på grunn av «sorte hull» fra kvelden før. Enhver som opplever «blackouts» er latente for alkoholisme. Derfor er ikke alkohol noe man skal være uaktsom med, det er et rusmiddel, og det er kun for voksne.

Med dette sagt så vil jeg påpeke at enhver voksen person har utviklet vurderingsevne. Hvis en blir kranglete, ønsker lage bråk og har lett for å ty til vold når en drikker, ikke drikk alkohol. Kjenn dine begrensinger!

Det å kritisere alkohol er én ting, men mange moralister kritiserer enhver som tar seg en fest, enhver som tar seg en lønningspils, enhver som tar seg en tur på puben for å ha et hyggelig lag med venner. Hva med at de som ikke liker eller ikke tåler alkohol bare holder seg unna? Vi som bare har det moro og koser oss skal vel ikke kritiseres for at han typen på andre siden av elva, som vi engang ikke kjenner, blir en bråkmaker i fylla! Det er han som er idiot, det er han som må bruke hodet, noe han tydeligvis ikke gjør, for det er jo i edru tilstand han tar avgjørelsen om å drikke.

Konklusjon, alkohol skaper ikke idioter. Idioter er de fra før, de bare bruker alkohol som unnskyldning, de tør ikke stå for hvem de er og deres handlinger.


Jeg drikker alkohol, for alkoholen har mange effekter som virker stemningsskapende. Som delvis introvert gjør alkoholen meg mer pratsom og mindre sjenert. Jeg har lettere for å slippe meg løs. Jeg får mer kontakt og blir kjent med andre gjennom den sosiale settingen alkohol skaper. Jeg oppnår frihetsfølelse og glede, og jeg liker avbrekket fra den vanlige hverdagen.

Alkohol gir en bedøvende, narkotisk virkning på hjernen. Nervesystemets funksjon reduseres, og man får en god følelse. De jeg omgås (meg selv inkludert) blir danseløver, engasjerte, mer frigjorte, lattermilde og lystige mennesker. Vi har det gøy!

Selvsagt kan man ha det gøy uten alkohol. Jeg liker å dra på konserter, da er jeg en av de som ikke drikker alkohol. Jeg har tatt meg noen øl, men da på festival. Jeg liker å reise, se nye steder, lese biografier, høre musikk, ha sex, stelle blomster, male, hilse på dyr, gå i dyrehager og dra på tivoli. Listen er lang. Men jeg liker også en fest innimellom i godt selskap. Jeg drikker aldri alene, det er kombinasjonen med godt selskap som er det beste. Jeg kunne aldri festet flere dager i uka, jeg gjorde det innimellom i yngre dager, det man lærer er at det er ikke sunt.

Det er som Grandiosa. Satt på spissen. Spiser du og din kjære Grandiosa, lasagne, mosakka eller whatever på fredagskveldene så er ikke det usunt. Spiser dere det hver kveld så er det veldig usunt!

Når det gjelder slike ting, valg som dette, å drikke alkohol og ta seg en fest, så er ingen de rette til å moralisere. Så lenge ingen skader andre med sine avgjørelser så burde andre bare tie. Alle har sine greier, alle har noe som andre ikke synes noe om. Men fei for egne dører ikke andres. Alkohol for meg er en nytelse og glede når jeg tar den festen. Ja til livet!

I dag er det lørdag. Bare stelle litt i heimen, spise en lett middag ordne og stelle meg selv. Så er det klart for kvelden. Da blir det potetgull, spekemat, crispy foccaccia og dipp på balkongbordet. Det blir god musikk og tradisjonell lørdagsstemning. Venner er velkommen til å joine, for her blir det noe godt i glasset i kveld 😜

Ha en riktig fin og hyggelig lørdagskveld alle sammen, jeg gjentar, ja til livet 😘


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#alkohol #glede #fest #moro #venner #sammenkomst #sosialtliv #jatillivet

2 kommentarer
    1. Frihet under ansvar, er min ideologi!
      Jeg mener.. Om alt som på ett eller annet vis kan misbrukes eller inneha negative ringvirkninger skulle lovreguleres (slik de har bedrevet i skremmende stor skala siden krigen tok slutt), vil man måtte forby alt!
      Det er jo helt fucka at man får strafferabatt for det en måtte ha gjort i det en var ruset fra sans og samling, mens de tidvis går ut av sitt gode skinn for å endevende hus og biler for et gram med speed, to jointer og fire flasker med hjemmebrent eller smuglersprit som inntas uten at ei flue blir gjort fortred!
      Jeg mener.. Om du ikke ‘visste hva du gjorde’ fordi du var ‘waisted’, så er det jo du selv som satte deg i den tilstanden som du visste/burde ha visst hva gikk ut på! Om noe, så burde jo heller straffen skjerpes, mens de som faktisk ikke er til hverken bry, sjenanse eller skade for noe eller noen, burde da være forunt den grunnleggende rettigheten å få leve etter eget forgodtbefinnende! For meg, så er dette ren logikk, liksom!..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg