70-tallsversjoner av snuppen min og meg 😜


Det er litt sånn at når en har vært med på festligheter, vært på ferie, konsert, tivoli, fester, ute i naturen eller på for eksempel en temafest som er tilfellet her, så har en lyst å dele bilder på Facebook eller sosiale media med venner, vise at en har det bra, har det moro, vise hvor forseggjort ting er, vise fram antrekk og kostymer og hva det måtte være. Det er del av hvordan verden har blitt, slik er det bare! Det er moro og i de aller fleste tilfeller så får det folk til å smile, og det sprer glede.


Snuppen min og jeg har delt bilder av slike ting helt siden 2007 da vi først fikk profiler på Facebook. Det er en greie. I dag var snuppen litt gretten over det at enkelte har problemer med slik deling på sosiale media, og dermed kunne han praktisk talt kun dele bilder av border, stoler, glass og oss selv. Vanskelig å dele bilder av selve festen når personer innimellom der absolutt ikke skal sees på bilder på Facebook og sosiale media av diverse merkelige årsaker.


I min verden er årsakene feil. I dag lever vi på sosiale media. Det ligger bilder av disse personene fra før her og der, så når en ikke tillater andre å dele morsomme bilder som det ikke er noe galt med, da er det bare for å innta litt makt. Være det min bestemor kaller for «tverr» rett og slett. I hele mitt liv har folk tatt bilder i bursdagsselskaper og slike ting. Før internett og Facebook, så satte man bildene i fotoalbum. Men det var da ingen som nektet den som hadde tatt bildene å vise de frem til hvem en måtte ønske å vise de fram til. Husker når jeg hadde framkalt bilder så brukte jeg ta dem med meg rundt fir å vise til folk.. var moro det.


Noen er «paranoide» om slike ting, og nå har i tillegg koronarestriksjoner «tatt dem». Selv om man holder seg innafor regler og anbefalinger så har folk fått en slags paranoia. Det å tillate seg en slik paranoia er bare trist, for da blir det bare verre. For eksempel i går så jeg en dame som gikk opp en lang bratt bakke med munnbind på, hun gikk der helt alene, pusta og pesa. Jeg blir helt oppgitt. Man ser jo at det har skjedd noe oppi hodet på folk. Ødelegge seg selv på den måten. Så har man dem som bare vil være spesielle, gjøre seg til. «Send meg melding så får jeg se OM jeg kan godkjenne bildene». Jeg skjønner at folk ikke vil at det skal bli lagt ut bilder der en ligger med hodet oppi dass og spyr (ingen har spydd, bare et eksempel), eller bilder der en blir fanget opp i et sekund der en lager grimaser som gjør at en ser ut til å masse merkelige diagnoser. Altså alt med respekt. Men likevel..

Så dermed kom spørsmålene, er det noe poeng å ha disse bildene? Er det noen vits å ta vare på dem? De fyller jo bare opp mobilen og er ikke til noen nytte eller glede. Ingen sitter og blar på mobilen til hverandre for å se minner. Ingen skal bla gjennom bilder på min mobil i hvert fall, hahaha..


Så med det.. da la snuppen min ut noen få bilder av bord og glass, og et par godkjente bilder utenom, hovedsaklig av oss selv. For vi gir faen i hva folk tenker og mener om at vi, en liten gjeng feiret bursdagen til en i gjengen. En kompis. Altså hallo, vi gjør hva vi vil, med hensyn og respekt. Hva folk da tenker om dette, og bryr hodene sine med er ikke vårt problem. Jeg velger også å tro at de aller fleste synes dette er hyggelig. Er det noen som skal være kvalme så kan de heller være kvalme mot en liten gjeng jordveps og se hvordan det går!


Med dette sagt, så har jeg nå selv sittet her og klippet bilder slik at jeg får vist fram snuppen min og meg selv fra i går. Jeg synes vi var dritkule, så dette er ingen grunn til å gjemme i en mobil som en dag dør og så ser vi aldri bildene igjen. Nei dette er for å deles. Moro og glede skal deles!! Glede skal overføres til andre, en positiv smitteeffekt! Gudene vet det trenger vi alle!! Skulle gjerne delt bilder av hele gjengen fra i går, for det var så kult at alle hadde i en over medium grad holdt seg til tema og gjort en kul greie av dette. Men snuppen min og meg var de som hadde tatt dette lengst, var mest gjennomført vil jeg påstå. Så her, værsågod, hva synes dere? 😜


Følg gjerne bloggen min Bunny Trash på MeWeLink!! eller på FacebookLink!! Det hadde vært hyggelig 😜

#antrekk #bilder #70tallsparty #fest #punk #disko #disco #pride #moro #temafest #grillparty #venner #lørdag #party #stemning #drammen

6 kommentarer
    1. Enig!
      Har imidlertid ikke opplevd den tverrheten jeg får inntrykk av råder i den kretsen her selv, heldigvis..
      Dreier det seg om ‘fyllebilder’ o.l er det fullt forståelig da dette tross alt kan slå negativt ut i jobbsammenheng for enkelte, og/eller slå uheldig ut i forbindelse med fremtidige ansettelser. Men å ikke tillate den typen bilder det her er snakk om, er rett og slett tverrhet, og jeg har full forståelse for ‘Snuppens’ irritasjon 😉

      1. Til vanlig opplever ikke vi det heller, men noen ganger dukker det opp noen. Selv føler jeg at i disse dager er det en økende paranoia-konsekvens av tiltakene rundt smittevern. Men så lenge vi respekterer det vernet, og forholder oss til samme folkene innad krets, så ser jeg ikke problemet. Når det gjelder jobb og slike ting så kunne det aldri falt oss inn å dele slike graverende bilder. Snuppen min er vel den som har en jobb som har størst risiko iht slike situasjoner, men om et bilde skulle vise at vi er drita fulle så er det ingen som har noe med det heller. Fritid er fritid, så lenge ingen kommer på jobb redusert eller med promille så skal det være greit.

    2. De har vel noe å skjule da. Har ei venninne som skjuler «aktiviteter» og hyler opp bare noen tar i en mobiltelefon. Hun får trygd fra NAV og den trygden skulle hun ikke hatt. Livsførselen tilsier at hun kan være fullt ut i arbeidslivet som oss andre. Noen kjenner noen som kjenner noen som kjenner noen. Kan ikke se at det er verdt det. Kule bilder, råtasser dere. Fortsatt god søndag. Lise

      1. I slike situasjoner er det vel bare et tidsspørsmål tenker jeg. Hvis det er snakk om trygdesvindel så er det egentlig bedre å bli knepet tidlig. Jo lengre tid før en blir tatt desto større blir bota, og mer å tilbakebetale til nav. Foreslår du tar deg en prat med venninna di, for det der er ikke greit. Takk for innspill og hyggelig tilbakemelding. Fortsatt god søndag til deg oxo 😜

    3. Så kule dere var! Jeg elsker slike tema fester, det er så gøy å dra den helt ut 😁
      Angående bilder så liker jeg absolutt ikke å bli tatt bilder av, heller ikke å bli tagget i de, mest fordi jeg mistrives så utrolig mye med mitt eget utseende. Kjærest kan ta 100 bilder av meg, men jeg liker ingen.

      1. Ja det var moro med slik en fest, alt for lenge siden forrige. Takk for hyggelig kommentar om antrekk, hehe.. når det gjelder bilder så er det forskjell på å ikke like bilder av seg selv og å innføre et forbud ved anledninger som dette. Man legger ut hyggelige bilder, ikke noe som er graverende for noen. Når det gjelder ditt selvbilde, kanskje du skulle begynne legge ut flere bilder av deg selv, kanskje holdningen og selvbildet endrer seg, eller at du lærer deg å slappe av med det. Bilder lagt ut denne uka er stort sett glemt neste uke uansett. Anyways, riktig fin dag videre 🌹

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg