5:2 etter fem uker. Og skjortetips!

Nå hadde jeg nesten glemt oppdateringen omhvordan det går med vektreduseringen min. Jeg har jo lovet å skrive resultatet hver søndag inntil jeg er i mål. Det er jo slik at jeg faster hver tirsdag og torsdag, veier meg på morningen på fredager og så offentliggjør jeg resultatet av uka her i bloggen på søndager.

Nå er det faktisk slik at jeg ikke stresser med å gå ned i vekt. Dette skal være helt avslappende og ikke være plagsomt eller slitsomt i det hele tatt. BMI for normalvektige er 25, og min BMI nå er 24.6 som er i området for normalvekt. Men en kan ikke alltid tenke BMI fordi vi alle har forskjellige kroppsfasonger også, og det er flere ting som spiller inn.

Da jeg slanket meg 28 kilo fra senhøsten 2019 til våren 2020 så sier det seg selv at de klærne jeg hadde ble som telt på kroppen. Pandemien kom og alt stengte. Så lenge gikk jeg i meget oversized klær, men etterhvert kunne jeg kvitte meg med det gamle og få inn ny garderobe. Mange fine skjorter kjøpte jeg, ihvertfall jeg selv synes de er fine. Og det som er med skjorter er at de skal sitte riktig.

Når jeg nå etter dette har gått litt opp i vekt, så har jeg riktig BMI, men jeg har fremdeles en mage som ikke passer meg helt. Man ser det veldig godt når jeg da bruker skjorte. Det ser ikke bra ut når man ser disse gapene, disse åpningene mellom skjorteknappene. Dere vet når det er slike gap at folk ser rett inn i navelen. Ser rett på navleloen. Det tar seg ikke ut. Når en skjorte sitter slik på kroppen at den gaper, da kan man like gjerne la være å ha på seg skjorte.

Er dere enige?

So, oh yes, jeg skal redusere vekten litt til for at skjorter skal sitte bra på kroppen, og så vil jeg ha litt å gå på når jula kommer. Det er mye spising og drikking i jula, julebrus og juleribbe, det er drøyt mange kalorier.

Men så over til resultatet. Jeg hadde en følelse om det etter masse restaurantbesøk i Polen med forretter og desserter og fråtsing rett og slett. Så jeg har faktisk gått opp 0,1 kilo hvilket vil si at jeg nå har hatt en vektreduksjon på 3,9 kilo på 5 uker, istedet for 4 kilo.

Men i morgen starter fasteuke 6, faster som vanlig tirsdag og torsdag, men tenker jeg skal prøve å «booste» med litt ekstra mosjon og turgåing, selv om det er meldt mye regn.

Takk for at dere følger meg, fortsatt riktig fin søndags kveld til dere, «prekas» mer i morgen 😘


Hvis dere liker bloggen min så følg meg gjerne i gruppene mine på Facebook og MeWe. Beste alternative bloggen i Norge!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#diett #52 #slanking #kosthold #vektreduksjon #kcal #kalorier #motivasjon #faste #bmi #jul #klær #skjorte #bunnytrash

6 kommentarer

Siste innlegg