5 fakta som amen i kirka!


01). Navnet på bloggen kommer fra barndommen hvor «Roger Rabbit» stadig ble slengt ut, da jeg som noen av dere vet, heter jeg ved tvangs-dåp, Roger. Med årene ble «Rabbit» bare dumt, jeg likte det ikke. Jeg sa til venner at «Bunny» er bedre, og etterhvert begynte noen å omtale meg som «bunnyen».

Som ung voksen opprettet jeg en profil på et nettsted for homofile hvor navnet på profilen ble «Gayboy Bunny» hvor jeg skrev en personlig dagbok. Den profilen ble etter noen år slettet av drifterne av nettstedet da jeg fremsto som ikke politisk korrekt iht de overbevisninger jeg hadde om politikk og samfunnet generelt. Derav opprettet jeg blogg for å kunne fortsette «dagboken». Jeg fikk ikke bruke «Gayboy Bunny» da det allerede var et domene som noen andre hadde tatt i bruk.

Etter noen forsøk på nytt navn oppsto «Bunny Trash», en blogg først ment som en dagbok uten filter hvor jeg kunne få utløp for mine opplevelser, tanker, meninger og følelser. En terapeutisk «søppelbøtte» hvor jeg kunne frigjøre alt, på godt (bunny) og vondt (trash). Etterhvert har selvsagt bloggen endret seg en del og fått forskjellige betydning både for meg og andre.

02). Jeg omtaler meg som «drammenser» selv om jeg er født og oppvokst i Harstad i Sør-Troms. Jeg hadde stor mangel på trivsel i Harstad da jeg vokste opp i en familie som var preget av alkohol og vold. Jeg ble skilsmissebarn og sett ned på av mange, da Harstad var et lite snevert «sted» hvor en har lett for å bli stigmatisert for sin bakgrunn. Voksne foreldre som bedrev mobbing som de videreførte til sine barn.

Helt ærlig ble jeg utsatt for overgrep fra alle kanter, familie, skole, systemet og samfunnet der. Jeg tok til rus og ble rusmisbruker, en farlig vei gjennom alle mine tenår hvor konsekvensene ble ytterligere stigmatisering og jeg havnet i et miljø som var preget av det meste som ikke er bra i samfunnet.

Jeg tok grep rett før jeg fylte tyve. Begynte på skole. Tok ungdomsskolen om igjen på et år på voksenopplæring. Fortsatte med helseutdanning og kokk. Jeg sto fram som homofil, giftet meg med en mann og fikk nye utfordringer i et lite og dømmende samfunn. Etter syv år var jeg skilt, og på slutten av livet i Harstad jobbet jeg som forbrukerkontakt. Hele livet ønsket jeg flytte derfra, og forsøkte flere ganger. Da forbrukerkontaktens kontorer ble nedlagt i Harstad startet jeg prosessen om å omsider flytte og komme meg vekk derfra. Slik ble det til at jeg flyttet hit til Drammen.

03). Jeg elsker musikk, noe jeg har gjort hele mitt liv. Derav ble jeg fanatisk fan av Madonna, ikke ene alene pga musikken, men også attituden hun har, det stadige budskapet om menneskers rett til å være seg selv, elske den man elsker og bli akseptert for den man er. Madonna er en av de største ikonene i homofile «samfunn» og har bidratt enormt for homofiles rettigheter. Hun hadde ingen frykt for å snakke om hiv/AIDS og frontet informasjon og kunnskap om sykdommen.

Madonna bidro til kreftsaken allerede før hun noensinne hadde fått noen form for kjendisstatus. Hun har bygd barnehjem, skoler og sykehus for foreldreløse aidssyke barn. Madonna har gitt millioner til forskning på covid og utvikling av medisiner. Listen er lang når det gjelder Madonnas bidrag til menneskeheten, alt hun står for som menneske. Dessverre er mennesker slik at man heller fokuserer og kritiserer Madonna for andre ting istedet for å ta til seg kunnskap om hva hun faktisk gjør for andre. Men vi er mange som vet, og jeg vet.

Det må også sies at hun er den som har gitt meg de beste konsertopplevelsene i mitt liv. Og jeg har vært på mange konserter med flere artister og band enn jeg kan komme på. Alt fra 70- og 80-tallets helter som Fleetwood Mac, Peter Gabriel, Slade og Blondie. Alt mulig imellom fra Kylie Minogue, Cyndi Lauper, Pink Floyd, Metallica, Ozzy Osbourne, Rammstein, Pink, Britney Spears og Volbeat.

04). Jeg er aktivist. Jeg fører denne bloggen hvor jeg tar opp en hel del temaer som folk flest ikke vil snakke høyt om. Det være innvandring, islam, seksuell legning, religion, korrupsjon i det politiske landskap, rusmisbruk, selvskading, psykisk helse og overgrep. Intet er tabu for meg. Jeg har fadderbarn i Etiopia gjennom SOS-barnebyer, jeg bidrar til å hjelpe foreldreløse aidssyke barn gjennom organisasjonen RaisingMalawi. Jeg bedriver innsamlinger til Kreftforeningen, jeg er medlem i NOAH og Amnesty hvor jeg har utført oppdrag for å bekjempe brudd på menneskerettigheter.

05). Jeg er ikke vaksinemotstander. Jeg vet noen tror det, men slik er det altså ikke. Jeg har tatt alle disse «obligatoriske» vaksinene i oppveksten. Jeg har reist en del, min far var kaptein og store deler av familien sjømenn. I voksen alder har jeg blitt enda mer glad i å reise og har vært litt rundt omkring, blant annet flere ganger i Afrika. Jeg har blitt vaksinert opp og ned og i mente mot Difteri, Tetanus, Polio, Kikhoste, Hepatitt A og faen veit.. kolera??

Disse nevnte vaksinene ble man fortalt og informert bredt om på smittevernkontoret, attpåtil får man brosjyrer med seg hjem, og en kan søke opp på nett om det er noe man lurer på. Ethvert spørsmål iht dagens mRNA gen-eksperiment er det ingen som vil eller kan besvare de spørsmål jeg stiller om disse injiseringene kontra mine diagnoser, langtidsvirkninger eller hva det måtte være.

Jeg har tatt personlige valg om å ikke vaksinere meg mot Svineinfluensa, og jeg tror de fleste av oss vet hvor unødvendig den vaksinen var og skadeomfanget den resulterte. Og jeg har ikke tatt noen vaksine mot C19. Det er faktisk slik at de jeg kjenner som har blitt smittet av Covid uten vaksine har klart seg veldig fint, mens jeg selv i ettertid måtte i 10-dagers karantene etter å ha tilbragt en kveld med tre «fullvaksinerte» helsearbeidere hvor en av dem viste seg å være smittet. Vedkommende var blitt smittet av en «fullvaksinert» som hadde blitt smitta og døde en uke etter påvist smitte.

Jeg har også vært motstander av flere av tiltakene som har vært innført her til lands siste 19 månedene. De som handler om frihetsberøvelse, brudd på grunnloven og menneskerettighetene. Jeg har ikke vært imot tiltak som hygiene og avstand. Jeg har aldri påstått at viruset ikke eksisterer, jeg har aldri trodd at man får en chip i armen med å vaksinere seg, eller at man blir zombie eller kan dø idet en tar covid-vaksine. Men jeg tror at i lengden er den farligere enn folk flest vil tro, jeg bekymrer meg for langtidsvirkningene, og jeg har sett folk få bivirkninger. Jeg mener enhver er i sin fulle rett å bestemme over eget liv, sin helse og egen kropp. Jeg mener at vaksinehetsen og propagandaen må ta slutt, og de som er uenig her kan ta seg en bolle!

Takk for at du leste!

Mvh. Homofil aktivist og blogger som lever stort sett glade dager med sin lille familie i Drammen. Ønsker dere kjærlighet og lykke – og stikk gjerne innom igjen!

Ja til livet ❤️


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!
Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#aktivist #homofil #blogger #bunnytrash

4 kommentarer
    1. Sterkt og vondt å lese! Du er en sterk person som har kommet deg ut av dritten gang på gang! Jeg er så glad du er lykkelig nå, og elsker din lille familie! <3 Klem fra meg.

      1. Takk for det, jeg tar ikke ting for gitt, så uten historien hadde jeg kanskje ikke hatt den lykken jeg har i dag, et fint hjem, 15 år med snuppen min og de to herligste jentene i verden 🥰 klem til deg Solliv.

        1. Fugl Fønix som reiser seg fra asken (eller flytter til Drammen )
          Sterk historie …glad jeg kjenner deg, du har åpna øya mine på mange måter 👍😍

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg