Dro fram pikken flere ganger.

Dagen og kvelden i går ble meget spesiell for å si det mildt. Vi lå lenge på morgenen og utover formiddagen og bare slappet av. Det var vel ikke før i ett to tiden vi sto opp på ordentlig, spiste og gjorde det som gjøres må i hjemmet. Det ble ryddet og vasket og det ble en liten tur med hundene i det elendige været. Tiden fløy og vi fikk dusjet, ordnet og stelt oss. Klokken 19:00 var det tent levende lys i hele stuen, bacon- og potetgullsnacks på bordet, og en god stemning i leiligheten før vi laget oss drinker og tok imot gjester.

En venninne fra tilbake til da snuppen min og jeg flyttet hit til Drammen kom på besøk. Ei vi vanket og hadde det mye moro sammen med den gang. Hun og kjæresten hun hadde på den tiden har vi mye historie med. Vi har reist kort og langt sammen. Tog, båt og fly. Festet med, vært på severdigheter og så videre. Men så tok forholdet deres slutt og begge flyttet til andre byer. Nå er hun tilbake, med ny kjæreste.

De var allerede på en «snurr» da de kom. Fortalte så mye rart om hvor mange de har hatt sex med. Hun skulle kysse på meg hele tiden, noe jeg ikke lot henne da jeg følte det ekkelt etter hva de satt å la ut om hvor mye anal og oral sex de har sammen med utallige tilfeldige andre. Han dro fram pikken flere ganger og uttalte at han hadde lyst å knulle meg og at en dag skulle det skje. Jeg tok opp dette med grenser, men det gikk på ingen måter inn. Han fortalte at i hans verden er det ingen grenser «før politiet kommer». Jeg uttalte at jeg regner med han vet og skjønner hvor grensene går når han er på besøk hjemme hos andre. Men nei, plutselig dro han opp pikken sin igjen, halvrunket den og holdt den over et telys. Han skulle varme den opp for å få den stiv. Det hele ble totalt surrealistisk. Den ble ikke stiv, så plutselig skulle han bestille kokain. Da fikk dem litt vodka og blandevann i en pose, så sendte vi dem hjem. Selv da skulle han kline med meg, og foreslo firkant. De var helt på tur de to der, helt klart.

Trist å se gamle kjente forville seg inn i en slik livsstil, får prate med henne om det når hun er litt mer på landejorda. Snuppen min og jeg orker ikke leve slik eller bli innblandet i en «sex/drugs» tilværelse. Det er ikke oss, så farlig vil vi ikke leve. Been there, done that, den tid er over.

Så da plutselig ble det bare snuppen min og jeg igjen. Vi kikket på hverandre og ristet på hodet. For et sirkus!

Vi tok et par drinker til så tok vi bussen inn mot byen. Fremdeles et tragisk vær. Det plasket ned og vi bestemte oss for å dra på Palmen Pub. Der var det en del kjentfolk, hyggelige kjentfolk, så vi koste oss vi. Men også der ble vi utsatt for noen spesielle hendelser.

Først da jeg var ute å skulle røyke så var det en som skulle være ufyselig i kjeften mot meg, selvfølgelig med noe dritt som stammer fra Strømsø Sportspub som jeg har skrevet noen blogginnlegg om for en tid tilbake siden. Han beklaget etterpå, men da vet jeg at han har et horn i siden på meg. Det er ikke noe koselig. Men det er ikke bare meg, han var ufin og truende mot flere inne på puben. Småfrekk mot betjeningen også, men med noen tusenlapper i handen fikk han servering etter han ble forklart at han ikke fikk mer servering.

Det er spesielt å se hvordan enkelte kan oppføre seg ute uten at det får konsekvenser. Moralen er så lav at det handler rett og slett kun om hvor mye penger folk slenger i kassa. Jeg kommer aldri til å bruke masse penger på noen som helst pub for å bli behandlet bedre. Slikt gjør bare at jeg mister respekt.

Den mest ubehagelige episoden ute på puben i går var denne afrikaneren som kom til bordet vårt og fortalte at noen hadde vært ufin mot han, og han mente at det var riktig å gjøre slik som dem gjør der han kommer fra, at det er greit å kutte strupen på mennesker en ikke liker.. Bare det at noen sier noe slikt gjør vedkommende ustabil og utilregnelig i mine øyne. Da føles det ikke mye trygt å sitte med ryggen til. Alt kan skje. Grøss..

Klokken ti på ett kom betjeningen bort til bordet vårt og sa at de stenger serveringen klokken ett. Jeg kvakk til. Hadde jeg visst det så hadde jeg jo allerede kjøpt meg en ny øl i stedet for å sitte å nippe på den jeg hadde. De har jo normalt stengt serveringen halv ett. Jeg ble forklart at de har fått innvilget en prøveordning at de kan ha åpent til halv tre hvis de ønsker. Men siden folk kjøpte så lite i går hadde de tatt avgjørelse å stenge ett. Merkelig opplegg.

Hadde vi visst om den utvidete åpningstiden så hadde vi jo kjøpt mer å drikke. Jeg satt og drakk forsiktig mellom halv ett og ett fordi jeg trodde serveringen var stengt. Det var det flere andre som trodde også. Så da skulle de altså stenge pga dårlig salg. Noe som ikke var rart da de ikke hadde opplyst gjestene sine. Hahaha.. vi var 20 stk der, så jeg tenker at hvis de ønsker å kunne ha oppe like lenge som de andre utestedene, så lønner det seg ikke å stenge klokken ett. Da kommer ikke kommunen til å gi dem medhold hvis dem får kunnskap om at puben stenger klokken ett uansett. Puben vil heller ikke tiltrekke seg noe mer kunder på kveldstid når de ikke har stabil åpningstid. Vi drar jo ikke dit klokken ett på kvelden hvis vi ikke vet om de faktisk har åpent lengre, eller om de skulle finne på å stenge rett etter vi kommer inn døra.

Det jeg mener er, bestem dere, og ha bestemte stabile åpningstider, ikke driv å tull med oss!

Etter palmen ble det en snartur på Oskar. Der var lite folk, og vi var blitt våte i regnværet, så det var mye hyggeligere å komme hjem enn å være ute på byen. Vi laget oss ostesmørbrød og noe godt i glasset før vi la oss etter en innholdsrik og delvis surrealistisk kveld.

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#uteliv #byliv #vorspiel #fest #pub #utesteder #drammen

2 kommentarer
    1. Det er mye rare folk og lyster. Når man er på besøk hos folk bør man oppføre seg og passe seg. Det er en grense på hva man kan gjøre i andres hjem. Alle har jo et forhold til sex, fantasier osv men et sted må grensen være.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg