Levende dyr blir kvalt i smykker!!

Jeg ble helt satt ut da jeg kom over en blogg som heter @mikkalAndre. I innlegget sto det om skilpadder som er lukket inne i bittesmå plastbager og selges som nøkkelringer, og at det er den nye trenden i Kina. Jeg måtte google litt og fant ut at det er heldigvis ikke en ny pågående trend, men for fem år siden, i 2012/2013 var dette en «in» «ting» å kjøpe. Allerede i 2011 laget CNN en sak om dette. Og trend eller ikke, dette er helt forkastelig!

Link: @MikkalAndre

Det er ikke bare skilpadder som har blitt utsatte i denne såkalte trenden. Man har også kjennskap til at der er blitt brukt gullfisker, salamander og andre amfibier i slike smykker og nøkkelringer. Bagene med små dyr selges også som accessories til mobiler, og som leker til små barn.

Link: Video

Selgerne påstår at dyrene lever i flere uker, men de lever ikke mer enn 1-3 dager. Jeg vet ikke hva som er verst eller best. Jeg finner det bare grusomt.

Kina har ingen dyremishandlingslover, slik lovgivning er alltid tre til fem år fram i tid der. Så derfor er det veldig viktig at verden rundt sier fra at dette ikke er greit.

I 2013 var det en stor sak med disse nøkkelringene og salget ble da meget redusert, men for pluss minus seks måneder siden kom en oppsving igjen, og salg av disse eksisterer fortsatt.

Jeg fant også en signeringskampanje (Avsluttet nå) som jeg håper dere vil signere for å sende en melding til Cui Tiankai, kinesisk ambassadør for USA. Få han til å hjelpe til med å stoppe dyremishandling på denne måten.

La den kinesiske stat vite at denne type behandling av levende, stumme dyr ikke er greit med resten av verden. Gjør folk mer bevisste!

Lik og del for å stoppe idiotien!!!

Link: Signer her!! Dsv avsluttet!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#kina #nøkkelringer #dyr #smykker #dyremishandling #skilpadder #gullfisker #dyrevelferd #salamandere #amfibier #lov #rett #moral #dårligmoral #umoralsk #forkastelig

2 kommentarer
    1. Jeg blir svimmel og kvalm! For en syk, syk verden vi lever i…. Underskriftskampanjen du linket til er dessverre avsluttet, men jeg håper ABSOLUTT ALLE I HELE VERDEN lar være å kjøpe dyretortur til seg selv om barna!!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg