Verdensdagen for psykisk helse – utstilling i morgen!

Verdensdagen for psykisk helse er en årlig markering som holdes over hele verden den 10. oktober. I Norge markeres dagen i perioden medio september til medio oktober, og det er Norges største opplysningskampanje for psykisk helse.

I morgen klokken 09:45-15:00 markeres Verdensdagen i Drammen på Union Scene, Grønland.

Klokken 11:00 åpnes kunstutstillingen med malerier malt av brukere innen virksomhet for psykiske helsetjenester og kultur og fritid.

Maleriene ble hengt opp allerede i går, og jeg har i dag vært og tatt en titt om hvordan det ser ut, og om noen av mine malerier er med.

Jeg stiller ut fem malerier i år!

Det skjer en hel del ting ellers denne dagen også, som foredrag og loddtrekning. Program finner dere på Union Scene.

En del av programmet er Bruløpet, cirka klokken 12:00, som er et annerledes løp hvor deltakelsen og opplevelsen er viktigst. Det er to korte distanseløp (1,5 km og 4,2 km) for folk som normalt ikke bruker delta på slike løp. Deltakere har deltatt både med krykker og rullestol fordi det er samværet og opplevelsen som er viktigst.

I fjor løp jeg 4,2 km. I år er jeg påmeldt 1,5 km. Min helsesituasjon er tyngre i år enn i fjor, men jeg har ikke latt meg stoppe helt.

Det er kunstnerisk opptreden etter løpet og avslutning med "After run" på Fontenehuset i Drammen.

Det hele er et samarbeidsprosjekt mellom Virksomhet for psykiske helsetjenester, Virksomhet for kultur og fritid, Frisklivsentralen, Frivilligsentralen, Mental Helse Drammen, Fontenenehuset Drammen, Levende verksted og Union Scene.

Arrangementet er åpent for alle og jeg håper å se både blogglesere, bekjente og venner!!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#verdensdagen #verdensdagenforpsykiskhelse #utstilling #kunstutstilling #unionscene #maleri #maleriutstilling #psykiskehelsetjenester #energihuset #fontenehuset #dagsenter #dagsenterdrammen #drammen #drammenkommune #frisklivsentralen #frivillighetsentralen #bruløpet #distanseløp #virksomhetforpsykiskehelsetjenester #broløpet #virksomhetforkulturogfritid #mentalhelse #afterrun #unionscene #grønland #drammen #drammen2018

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg