No. 1 Sushi + flere andre fantastiske smaksopplevelser!

Da jeg flyttet hit til Drammen i 2007 var det ikke noen sushi-barer her. Det var det heller ikke i Harstad som jeg flyttet fra.

Jeg bodde i Oslo noen måneder noen år før, smakte Sushi første gang der, og elsket det. Den første gangen var i en liten sushi-bar på Pilestredet. Etterhvert ble dette stedet så populært at de utvidet til restaurant.

I Harstad måtte jeg dra med hurtigbåten til Tromsø for å få meg Sushi. Det ble ikke mange gangene da jeg måtte betale over 1000 kroner tur-retur med båten. I tillegg hadde de den gang kun sushi på restaurant med over dobbel pris av hva jeg betalte på sushibarene i Oslo.

Da jeg flyttet hit til Drammen måtte jeg innover til Oslo igjen for å få denne fantastiske maten. Men etterhvert så kom det sushibarer også til Drammen. Den første kom ved busstasjonen på Strømsø og eksisterer enda i dag som Fuji Sushi i Blichs gate 4 rett ved Kiwi Strømsø, Palmen pub og Strømsø Torg. Denne sushibaren ble etterhvert et stamsted, god sushi med overkommelige priser og jevn kvalitet. Beliggenheten har vel hatt litt og si for meg også.

Den beste sushien jeg har spist i Drammen har jeg spist på Zemi Asia Cuisine. De er en anelse dyrere enn Fuji, men et bedre sted å spise på hvis en skal ut å spise med noen som ikke spiser Sushi. Veldig god asiatisk mat på Zemi.

Den beste sushien jeg har spist i Norge er i Oslo på Nodee Barcode, Dronning Eufemias gate i Bjørvika og Alex Sushi i Cort Adelersgate på Solli Plass i Oslo. Fantastisk mat, orgasme i munnen!!

Og så var det grunnen til at jeg skriver dette innlegget. I dag var snuppen min og jeg på No.1 Sushi i Tollbugata, rett ved Strømsø postkontor her i Drammen. Denne Sushibaren åpnet ikke så lenge etter den første her i Drammen. De holdt på noen år, så stengte de for at de skulle pusse opp. Vi trodde ikke de kom til å åpne igjen, for der var stengt et år og kanskje to. Men nylig åpnet de igjen. Samme lokale, nyoppusset, og samme folkene. Prisene de samme som på Fuji Sushi, overkommelig rimelig. Men maten bedre enn før!!

Sushi Lovers in Drammen!! Jeg anbefaler dere å stikke innom å teste selv. Både snuppen min og jeg fikk en opplevelse av at vi fikk mer for pengene enn vi bruker! Namm-Namm!! Skal tilbake dit på fredag 😜

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#sushi #drammen #katana #katanasushi #gulskogensenter #zemi #zemiasiacuisine #grønland #fuji #fujisushi #strømsø #no1 #oslo #nodee #nodeebarcode #bjørvika #alex #alexsushi #solliplass #sushilovers

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg