Samtalen med mamma 💔

I går kveld ringte jeg mamma. Jeg ble nødt, etter alle skriveriene i media, og da særlig Harstad Tidende. Jeg ville hun skulle få høre det fra meg først. Jeg kunne jo ikke vite om hun allerede hadde hørt noe fra andre, det hadde hun heldigvis ikke.

Denne samtalen har jeg unngått i maaaaange år. Med tiden av forskjellige grunner. Det begynte nok med frykt, skam og redsel. Etterhvert føltes det unødvendig, jeg ble voksen og trodde jeg kunne takle det. Hvorfor plage andre med mine smerter? I dag er det slik at jeg tror ikke dette er godt for mamma å vite.

Fra Harstad Tidende

Hvis jeg hadde vært forelder og fått vite at 12 åringen min hadde blitt utsatt for overgrep, og da spesielt seksuelle overgrep, så hadde jeg klikket! Det hadde blitt helt grusomt for meg å leve med at jeg ikke hadde klart å beskytte mitt barn mot den slags. Det sier seg selv at det blir verre igjen å få vite at det pågikk over flere år. At man ikke fikk med seg noe. Jeg hadde følt meg som en rævva forelder, jeg hadde fått vondt i hjertet mitt resten av livet.

Dette er ikke mamma sin feil, men jeg tror nok hun skjønner mer nå av hvorfor mye ble som det ble. Livet har aldri vært godt eller enkelt fra den gang overgrepene begynte. Jeg var nok en smilende glad gutt da jeg fylte 12 år, men før jeg fylte 13 var jeg ikke det lengre. Jeg ble sett på som en spesiell, vanskelig og plaget gutt. Naboer, lærere, familie – alle hadde denne oppfatningen. Noen foreldre nektet meg å være sammen med barna sine. Vanskelig og plaget. Som om jeg selv var årsaken til det. «Han er en god gutt innerst inne», var det enkelte som mente. Dermed var det greit.

Jeg vet dessverre ikke hva mamma tenker og føler i dag. Men jeg måtte være den som fortalte henne, jeg skulle gjerne gjort det under fire øyne, men Harstad Tidende og media ellers satte meg under så stort press at det måtte gjøres nå. Mamma sa hun var glad for at jeg fortalte før det nådde henne fra andre. Det er det jeg vet.

Hele situasjonen er dritt!

Jeg plages av følelser og tanker. Angst. Ord kan ikke beskrive. Men jeg mestrer, det har jeg jo alltid gjort på et vis.

I kveld er snuppen min og jeg invitert i bursdagsfest, noen timer avsporing fra hverdagen, de øyeblikkene er så utrolig viktig for meg nå. Ellers er det jo leger, advokat, terapeuter.. eller at jeg sitter alene med tanker, følelser og minner.

I kveld blir det full rulle med kule folk og fargerike drinker, jeg lover å bli helt pære kanarifugl!

Ha en fin dag og kveld alle sammen, og god helg!!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#overgrep #mindreårige #misbruk #barn #rettsak #hensynsløse #seksueltmisbruk #overskrifter #ht #harstadtidende #advokat #nrk #journalister #bøller #media #pedofil #foreldre #seksuelleovegrep #harstad

6 kommentarer
    1. ….knusende.. Et uskyldig barn blir skadet, og tråkket på, får ødelagt sine grenser, og må selv bære på straffen og skylden som tilhører en annen. Dårlig samvittighet for å fortelle og at andre får det vondt av å vite, bare ber jeg om at du kan klare å legge vekk. De var, er, og vil alltid være de voksnes jobb å se og å vite hva som skjer med barna. Ikke din. Varm klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg