NAV – det norske folks fiende nr 1

For ikke så lenge siden fikk jeg et brev i posten som viste seg å være en del av en spørreundersøkelse fra NAV. Hvordan vi «brukere» opplever NAV, og hvordan dem kan bli bedre.

I mange år nå har jeg vært i konflikt med NAV da de har bagatellisert mine sykdommer og diagnoser. Nektet å se alvoret, og jobbet imot meg istedet for å prøve å hjelpe. Noe som koster alle parter særdeles mye mer enn om dem faktisk i det minste hadde forsøkt å hjelpe. Det endte med at jeg gikk på veggen med et smell som hørtes over berg og daler.

Psykiske helsetjenester, psykiater, DPS og diverse spesialister ble involvert, og jeg har siste året og litt til, vært i ukentlig samtaler hos terapeut som i tillegg har vært med meg på alle møter med NAV, psykiater, leger osv – til og med hos politiet. Dette fram til oktober i år, da ble hun sykemeldt.

Det siste i min sak var at NAV ga meg «medhold», de uttalte at de nå har fått så mange opplysninger og endelig forståelse at de skulle gjøre alt de kan for å hjelpe meg, og også få meg ut av «systemet» slik at jeg endelig kan få fred.

Da spørreundersøkelsen kom opplevde jeg at jeg endelig hadde blitt hørt, og behandlet som jeg skulle blitt fra begynnelsen, med forståelse og medmenneskelighet. Så jeg var mao en anelse positiv.

Som sagt så ble min store støttespiller og gode hjelp syk, hun ble sykemeldt ut oktober, så november. Og nå ut året.

Og derav har det tullet på seg. Nå i november sluttet min saksbehandler hos NAV jobb, og min saksbehandler på NAV sosial er byttet ut.

Jeg har vært i samtale siste to ukene med fire forskjellige fremmede saksbehandlere. Og i dag fikk jeg brev fra dem som tydeliggjør at de går bort fra all framgang siste året og at vedtak som skulle gjøres ikke blir til likevel.

En gang tidligere «forsvant» et års dokumentasjon i min sak (samtaler og avtaler etc) fra NAV sine systemer. Det fantes ikke noe dokumentasjon på hvem som var min saksbehandler der den perioden engang. Og jeg måtte begynne på ny «scratch» noe som forverret min situasjon betraktelig.

Nå ser det ut til at det skjer igjen. Utfra nylige samtaler, og brevet jeg fikk i dag kan det se ut som saken min er satt tilbake flere år.

NAV fortjener ingen gode ord i sine brukerundersøkelser, for makan til mangel på medmenneskelighet, forståelse, og pålitelighet finnes ikke ellers. De sier de er der for å hjelpe, men jeg opplever ikke at det er andre enn nye landsmenn som får «god» hjelp. Som en nabo her fra et muslimsk land som brukte lønnen sin på tull og tøys og ikke betalte husleia siste halve året og litt til. Når huseier kom med oppsigelsen gikk han til NAV og dem betalte all husleiegjelden hans.

Så mao gir NAV han gratis leilighet slik at han kan bruke sin lønn på whatever.

Jeg har gått skole, tatt studielån, jeg har jobbet og stått på. Betalt skatt og i tillegg gjort frivillig arbeide i veldedighetsorganisasjoner. Jeg kjenner andre som har kommet i vanskelige situasjoner, etnisk norske. Vi må ta ting på avbetaling, og eier vi noe som har den minste verdi så får vi beskjed fra NAV om å selge før dem yter ei krone for å hjelpe.

Angst og depresjoner bare øker og øker i samfunnet i tillegg til andre psykiske plager. Jeg tenker at NAV er en av årsakene til at det er blitt slik. Norge skal være slikt et bra land, vi betaler masse skatt for å ha velferdstjenester for at alle skal ha det bra i dette landet. Men når vi trenger det mest så får vi dritt, dritt, og mer dritt.

Nå er det snart jul, så nå er dem igang med å planlegge hvordan dem skal skape nervesammenbrudd og suicidale tendenser. Leste nylig om noen som hadde klikket inne på et NAV-kontor og kommet med drapstrusler.

Ja jeg har forståelse for at noen kan bli sinnsyke.

FUCK YOU NAV!!!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#utblåsning #nav #velferd #velferdstjenester #norge #sykdom #samfunnsfiende

10 kommentarer
    1. Er helt enig med deg , vert mye tull her også. Gikk på smell så er glad jeg har verdens beste kjæreste og samboer som er der for meg. De på Nav vet hvordan de skal tråkke en langt ned i søla.

    2. Du må spare på all dokumentasjon, ha kopi av alt i mappen din og systematisk få kopier av alt nytt som legges inn, og kvittering på innleverte papirer fra deg, – og gjerne ta lydopptak av alle tlfsamtaler og møter. Du behøver ikke opplyse om at du gjør det. Det er fullt lovlig når du selv deltar i samtalen. Sånn unngår du at ting “forsvinner” hos NAV.
      Lydopptak reddet en bekjent fra urettmessig krav om tilbakebetaling av en haug penger. Lydopptak beviste at de sendte feil opplysninger til NAV Forvaltning mer enn en gang.

    3. Alex: jeg tar vare på all dokumentasjon, i dette tilfellet «forsvant» saksbehandlere fra NAV før vedtak ble skrevet. Jeg hadde vitne i alle møter. Vedkommende er blitt lantidssykemeldt, så håper av flere grunner at hun blir snart frisk igjen.

    4. Men så må vi jo også huske at om ikke NAV var til i det heletatt hadde vi i hvertfall ikke fått NOE hjelp. Vi er heldige i Norge, i forhold til andre land. Skal ikke langt bort før de blir sjalue på det norske systemet.

    5. Anonym: Heldige? Vi har et system som er til for å ødelegge landet med å gjøre der veldig attraktivt for lykkejegere og ukulturer som gjør at vi nå begynner å leve med angst, depresjon, frykt og redsel og vi kommer etterhvert til å bli en minoritet utsatt for hets og tortur. Det har jo allerede startet.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg