Fluer og kråker – ikke måker

Jeg må le. Le fordi jeg nettopp leste et blogginnlegg skrevet av ei kul bloggerinne som faktisk sitter alene hjemme og forbanner seg over fluene som surrer rundt i leiligheten sin. Og her sitter jeg i Drammen med akkurat samme problemet – og fluesmekker.

Ella vår eldste mopsejente er like irritert som meg på fluene. Hun hopper rundt her som gal og skal ta dem. Noen dager holder hun på i timevis. Men jeg har aldri sett henne ta ei flue. Aldri. Ikke så lett med det ansiktet. Ulempe med å være flatsnutet.

Jeg selv har klasket noen fluer. Det er blitt for mange av dem, og alle skal absolutt sutte på meg. Og som Forbipolene så er ikke jeg heller fluofil, så jeg har foran meg den billige smekkeren kjøpt på Dags Marked for sikkert ikke mer enn en nyttig brukt 20 kroning. Med smekkeren i handen så holder fluene seg mer på avstand, som om de aner faren. Men nå når jeg skriver blogginnlegg så surrer de rundt ørene mine og biter meg på leggene. Irriterer. Faen!

Apropos dyr, jeg leste også i bloggen til Forbipolene at kråkeslekta, med skjærer og ravner og hele pakka, er skikkelig intelligente. De belønner folk som er coole med dem. Driter ned bilene til de som hoier og kauker mot dem, som hevn, og gir gaver som glinser til de som gir dem mat. De som lar dem være i fred. Så det syntes jeg var interessant og noe å tenke på. Derfor har jeg bestemt meg for å bli venn med alle i kråkefamilien som jeg skulle støte på. Hell yeah, jeg vil heller ha sikkerhetsnåler og foliebiter i gave, enn dritt og flyvende angrep.

Og da er det lurt å alltid ha smuler og godbiter i lommene 😜

Og nei, jeg hverken tuller, eller prøver å være morsom! Jeg kødder ikke. Jeg skal selvfølgelig bli kompis med hver lusete skjære, kråke og ravn jeg ser. Heretter skal jeg det, nemlig. Må bare vente til jeg hører dem skrike der oppe. Men jeg blir ikke venn med måkene (sorry Madelene). Det er bare glemme. De kommer til å hate meg til evig tid, eller jeg dem, eller hvordan det nå er. Det er vel gjensidig, og dem er dumme og plagsomme som fluer. Driter på meg og bråker! Fuck dem!! Men kråkene skal jeg være god med. Forbipolene skrev nemlig også om en viss superhukommelse. They never forgive, and they never forget. Noe jeg kan relatere meg til, og noe som kan come in handy.

Nå skal jeg myrde noen fluer!

snx

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#flue #fluer #fluesmekker #kråke #ravn #fugler #skjære #måker #kråker #fugl #måke #måse #måser #mops #hund #ella #ellamadonna #forbipolene #dyr

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg