Innlegg om romfolksvindel delt over 8800 ganger på Facebook!

Har vært innom maleklubben på losjenplassen i dag, og er nå på Bragernes Torg her i Drammen. På den lille strekningen mellom A og B gjorde jeg en observasjon. En av de faste tiggerdamene som opererer i byen her kom ut av en Mercedes med en del sedler og en kartong sigaretter i hendene. Ikke noe “bombe” akkurat, men jeg er ofte ute og tusler her i byen, og det jeg legger merke til er at romfolket ser ut til å bry seg mindre med å skjule hvor god råd de faktisk har. Dem kunne bodd på hotell om dem ville, men velger noe helt annet, og får bo gratis på skolen på Strømsø store deler av året.

Snakker om observasjoner. Det var litt før sist påske så idet jeg passerte Kiwi ved Strømsø Torg, så kom der akkurat to damer og en mann ut av butikken. Av romfolket. De hadde handlet, hva de hadde i handleposene vet jeg ikke. Men hun ene damen hadde et gigastort påske-egg, og hun andre en maxi-pakke med spebarnsbleier. Min tanke var at de nettopp har hatt en fødsel iblant dem. Jeg skjønner ikke greia med å få barn inn til et slikt liv.

Tilbake til observasjonen i dag. Hun som kom ut av bilen med penger og en kartong sigaretter. Det minnet meg om et bilde på nettet for et par år siden. Jeg tror det var samme bil.

Tirsdag 24. mars 2015 oppdaget jeg et bilde på Facebook. Et bilde med tre av romfolket som til daglig bruker å sitte og tigge i Drammen sentrum. Vedkommende (Bjørn Bjelde) som hadde lagt ut bildet hadde knipset det på morgenen den dagen. Den dagen skrev jeg i bloggen min:

“Da jeg så bildet kjente jeg igjen tiggerne, jeg så dem tidligere i dag jeg også, og jeg merket noe rart uten at jeg der og da kunne sette fingeren på det. Men etter å nå ha sett innlegget til Bjørn Bjelde så slo det meg. Hun som satt på Bragernes Torg, nedenfor den lille narvesenkiosken, hun så ikke så “lurvete” ut som hun til vanlig gjør når hun tigger. Hun hadde et skjerf tullet rundt hodet for å dekke håret, men på et punkt måtte hun ordne på det og jeg så at håret hennes var nyvasket, stelt og frisert. Det var faktisk veldig fint, som om hun hadde vært brud dagen før”.

Fordi jeg gjorde denne observasjonen i dag, og dermed husket bildet til Bjørn Bjelde og observasjonene rundt så gikk jeg inn på hans Facebookprofil og tittet om bildet enda lå der.

Det gjorde det, det er bildet som ligger øverst i innlegget her. Og bildet har følgende tekst: “Dette bildet tok jeg i Drammen i dag tidlig. Her gjør tiggerne seg klare til å loppe snille nordmennfor penger. Alle tre forvandlet seg fra å være velkledde og pene, til å bli slitne og fattige på kort tid. Gjett hvor kostymene kom fra….. – joda, fra Mercedesen deres!”

Link: Bjørn Bjeldes innlegg.

Min tanke den gang var at disse faktisk har vært i fint selskap kvelden og natten i forveien, og Mr. Bjelde var så heldig å få øye på dem da de skulle skifte til ‘uniformen’ sin, og gå på ‘jobb’.

Selv har jeg sett flere av disse folkene i rene og flotte klær flere ganger, med sminke og veske, på bingo. Virkelig en kontrast til at de faktisk urinerer, legger igjen avføring og sover under brua og i hekken her jeg bor.

Stadig flere legger merke til hvordan romfolket opererer, og det synes jeg er veldig bra. Som de fleste nå vet så er jeg veldig imot at romfolket oppholder seg her i landet etter alle mine observasjoner og erfaringer. Her i Drammen ødelegger det bybildet fullstendig med disse folkene sittende på alle hjørner for å lure godtroende, snille og omsorgsfulle mennesker. Her hos oss drev noen av dem på å kjente på dørene her om natten, så da ble det skiftet fra vanlig lås her til smekklås.

Vit at dette handler ikke bare om Drammen, men hele Norge!!

Da jeg så Bjørn Bjeldes bilde første gang den tirsdagen i mars 2015 var det 176 stykker som hadde delt innlegget. I dag, nå i skrivende stund er det delt over 8800 ganger på Facebook. Og jeg håper det fortsetter slik at det kommer frem i lyset for alle og enhver hvordan romfolket opererer, at det blir slutt på at folk lar seg lure og utnytte, og at disse folkene drar tilbake der de kommer fra.

Har dere lyst å hjelpe deres medmennesker, så hjelp de som virkelig trenger det. Bli medlem i Amnesty International: Link!!

Ha en riktig god onsdag alle sammen!!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#tigger #tiggere #tiggerdamer #romfolk #romfolket #svindel #svindling #lureri #lurendreiere #observasjoner #bjørnbjelde #bjørnbjeldesbilde #bjørnbjeldebilde #romfolkpenger #romfolkmercedes #romfolkimercedes #romfolkmedmercedes #romfolkpåbingo #strømsø #strømsødrammen #bragernes #bragernesdrammen #kriminelle #kriminalitet #organisertkriminalitet #amnesty #amnestyinternational #norge #drammen

10 kommentarer
    1. Jeg tror ikke du hadde sett det slik om du var i deres posisjon:-) Og kommentaren om barnet kan du spare deg for. Det er ikke alle som verken har tilgang til prevensjon/abort eller som er villig til å et liv på den måten. Det har seg nemlig sånn at det i mange nasjonaliteter er slik at en etterhvert trenger barn som kan forsørge seg jo eldre man blir. Om disse menneskene hadde hatt noe valg, tror jeg ikke de hadde valgt denne livsstilen. De føler seg nok ikke så mye verdt der de må sitte.
      Jeg tror de aller fleste mennesker hadde gjort det samme om livssituasjonen var så vanskelig at en må ty til slike handlinger. Tenk litt på det du:-)

    2. Martine: Nei, vet du det tenker jeg ikke på. Hadde du lest mine tidligere innlegg om hadde du visst at du ikke kommer noen vei med kommentarer som dette. Disse folka er naboene mine, og jeg ser alt hva dem gjør. Driter i hekken vår når det står et offentlig toalett tjue meter bortenfor. Driter på kirkegården, stjeler roser fra graver og prøver selge på byen. Kler seg fint for å gå på bingo, og kler seg fattig for å tigge.

      De damper sigaretter, og drikker bokscola, og bruker smarttelefoner, men skal ikke ha tilgang på kondomer som selges overalt her??! LOL! Gratis legehjelp har de også. Våkne opp da jente!!

    3. Poenget mitt er bare at dette også er mennesker, og fortjener på lik linje med alle andre ikke å bli hengt ut eller generalisert så innmari. ALLE romfolk er ikke slik, og slike innlegg som dette påvirker hvordan befolkningen velger å behandle de romfolkene som FAKTISK driver med dette, men også de som ikke gjør det. Jeg forstår fult og helt irritasjonen med colabokser og bæsj i hagen, men det er nå tross alt Ikke bare romfolk som etterlater seg det, er det vel?

    4. Martine: Jeg har ikke skrevet at de legger colabokser i hagen. De bæsjer her, selv om det står et offentlig toalett 20 meter lenger bort i parken her. Men med tanke på de boksene, istedet for å kjøpe den dyreste røyken og den dyreste brusen – hva med å kjøpe seg kondomer. Fattige folk har ikke smarttelefoner, det finnes andre alternativ og prioriteringer. Og hva er det med at de kler seg som de gjør før de tigger, det er ren svindel, de kler seg fattige og “ruller” seg i møkk for å se 20 år eldre og stakkarslig ut. Synes ikke du selv det er merkelig at de går rundt med tusenlapper og kartonger med røyk og ser ut som de gjør? Glem det, ikke svar.. Hva er det med de mercedesene og de hvite varebilene??! Og hva med avsløringene i brennpunkt?? Du får selv velge hva du vil tro, men slik er det, jeg har sett det selv hele veien fra Romania og hit. Fra Drammen sør i Norge, til Harstad i Nord. Og videre fra Norge og ned til Spania. Vil du være naiv og blind, greit for meg. Ethvert menneske med respekt for seg selv og andre stjeler ikke roser på graver, ikke engang tungt belastede sprøytenarkomane. Og ihvertfall ikke når de forventer at vi skal hi dem penger.. Man driter ikke der man spiser! Slik er det bare!!

    5. Kanskje de ikke bæsjer i hagen din om du behandler de bedre.
      Til noe mer saklig, for dette skal jeg svare på. Jeg er ikke naiv og blind- jeg ser mennesker som har det vondt og som trenger hjelp. Uavhengig av om de bare tigger eller havner under kategorien “organisert kriminalitet”. Kanskje det er røyk og Cola de unner seg etter en lang dag på jobb. Fattige folk som jobber under noen har ofte smarttelefoner. Eller kanskje de har spart opp til en telefon slik at de kan ha kontakt med familien sin? Dette er jobben deres, og de kler seg “fattig” fordi ingen gir penger til folk som tilsynelatende allerede har penger. Kan sammenliknes med uniformer brukt i alle deler av samfunnet. Politiet ville nok ikke hatt særlig kredibilitet om de ikke gikk med politiuniform. Og om du har sett brennpunkt, fikk du vel også med deg at 98% av avsnittet handlet om stakkarslige familier som IKKE driver med kriminalitet. Du generaliserer, og det er dumt. Dette handler om mer enn bare svindel og organisert kriminalitet. Dette handler desperasjon og ønsket om et bedre liv for seg selv og sin familie. Og i noen tilfeller hallikvirksomhet, tvangsarbeid osv osv.
      Og nei, en stjeler ikke roser fra graver(om en lever gjennomsnittlig i Norge)- men disse menneskene vet sannsynligvis at det de gjør ikke er greit. Noen ganger er man presset så langt opp i et hjørne at en rett og slett ikke føler en har noe valg. Husk også at de fleste som kommer til Norge for å tigge ikke driver med kriminalitet. Kanskje vi nordmenn skal bli flinkere til å dele mat og penger, slik at ingen må ty til kriminalitet for å overleve og kunne ha kontakt med familien sin.

    6. Martine: Dette er sprøyt. Jeg vet hva jeg ser med egne øyne. Om det hadde vært som du innbiller deg i ditt lille hode, så hadde dette folket vist respekt. Men de ler av oss, kaller oss dumme. De driter på gravene våre og stjeler der samtidig. De håner oss, og som sagt, dette vet jeg, så skjønner ikke at du gidder kverulere. Skjønner ikke hvorfor du skriver alt dette, det stemmer ikke, det er kun slik du ønsker det skal være. Du bedriver ønsketenking, jeg forholder meg til virkeligheten.

    7. Jeg har i lang tid vært en “Martine”, men må innrømme at jeg er i ferd med å bli en “Roger”. Har opplevd en del ting som direkte ubehagelig. Når tiggere du har gitt en femtilapp i ny og ne, følger etter deg hvis du ikke gir dem noe, er det ikke bra.Møtte en av dem på Kiwi i går. Han kom inn for å pante flasker. Jeg sto i kassa, og var i ferd med å gå ut. Han hilste og jeg sa hei tilbake, men etter 50 meter kom han løpende etter meg, please mam, please mam help me !!! UBEHAGELIG

    8. Astrid: Dem kan bli verre enn det. Broren til ei jeg kjenner er tilbakestående. I så høy grad at det vises. Han var i byen og skulle ta bussen hjem. Han ga pengene sine til en av ‘disse tiggerne’ unntatt de 20 kronene til bussen. Tiggeren reagerte med å slå han, for han ville ha resten av pengene også.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg