Jeg ‘svir vekk’ psoriasisen!!

Nå har jeg ‘slitt’ med psoriasis noen år. Jeg har prøvd så mange kremer og salver som på sitt beste holder psoriasisen ‘stabil’, altså utslettene blir ikke verre. Men de blir ikke bedre heller, og når en er hardt angrepet så er ‘stabilt’ ille nok, faktisk helt jævlig.

Det beste jeg har opplevd for psoriasisen min er turer i syden. Vi har vært feks i Tyrkia, Tunisia og Marokko der jeg har vært timer i havet og i solen, og psoriasisen preller av. Dessverre må jeg alltid tilbake til Norge og ‘klimaet’ her, og det tar ikke lang tid før ‘kakene’ kommer tilbake. Det er som om det er bestemt at så og så mye utslett skal det bli før disse salvene og kremene greier å ‘stabilisere’ det igjen.

Min psoriasis begynte med tørrhet rundt nesa, så kom ‘kakene’ i hodebunnen. Tjukke svære ‘kaker’ som jeg klør ufattelige mengder flass av og begynner å blø. Deretter kom utslett bak ørene. Så resten av kroppen. Høyre arm er er eneste uberørte kroppsdel sammen med penis.

For noen måneder siden begynte jeg med lysbehandling. Hyppig. Tre ganger i uka. Så tre til to ganger i uka. Nå nærmer jeg meg 30 slike behandlinger, og utslettene begynner å bli fine. Noen steder som jeg har hatt slike ‘kaker’ vises det ikke at der har vært utslett i det hele tatt. Andre steder har jeg fått glatt og fin hud, men mistet pigmenter, slik at der er en hvit flekk. Men heller det enn de ille kløende flassende blodige ‘kakene’.

Lysbehandlingene har ingen effekt i hodebunnen. På grunn av håret selvsagt. Så der har jeg brukt diverse greier fra apoteket. Men psoriasisen går ikke tilbake, den bare holdes ‘vedlike’, i sjakk.

For et par tre måneder siden gjorde jeg en oppdagelse. Jeg bleiket håret. Psoriasisen forsvant, og ble borte. Den er begynt å komme tilbake nå. Det var som om jeg svidde den vekk.

Så i går kveld bleiket jeg håret igjen, for å ‘svi’ psoriasisen vekk. Gjorde visst noe feil, og håret ble blått, og fælt, men det meste av psoriasisen forsvant. Så i skrivende stund så bleiker jeg håret på nytt. ‘Svir’ psoriasisen vekk og blir blond. Har tilogmed med smurt litt av blekingen bak ørene 😜

Så dette anbefaler jeg de som er plaget med psoreasis i hodebunnen å bleike håret, det er mye mer effektivt enn alle disse legemidlene. For eksempel Diprosalic som jeg har nå. Og vil dere ikke være blond, så finnes det nok av farger dere kan farge håret etterpå. Selv har jeg kjøpt en ‘Silver’ farge som jeg skal prøve etter helga, for i helga skal jeg være blond, hehe 😜😂

Heller bleking og farging en de ekle kløende flassende blodige ‘kakene’. Jeg sier det bare: lek dere, og lykke til!!

😁

Det øverste og nederste bildet i innlegget (begge like) er det ferdige resultatet for kvelden 🥰👍🏽😉🤪😁

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#psoriasis #psoriasisbehandling #sol #hav #sologhav #havogsol #saltvann #klima #kake #psoriasiskake #kaker #psoriasiskaker #utslett #eksem #flass #blod #lysbehandling #diprosalic #hårbleiking #bleiking #farging #hårfarging #blekemiddel #svipsoriasisen

10 kommentarer
    1. Sånne som han skal du ikke bry deg sp mye om. Jeg har har hatt psoriasis siden 2002. Etter mange år ut og inn hos leger og spesialister har jeg endelig fått lov til å begynne med Benepali.(gamle embrel). Er du plaget nok. Så får du dette. Men du må nok igjennom bruk av Methotextrat og Neotigason. Etter 2 ukers bruk er jeg kvitt ALT. Jeg har hatt utslett over 30-40 prosent av kroppen

    2. Flott blogg!
      Ja lysbehandling hjelper på min psoriasis også. Og jeg pleier å farge håret en del. All hårfarging tar ”kakene” i hode. Anbefaler foresten Nizim. Kjempefin shampoo mot psoriasis.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg