13 ting jeg vil gjøre i mai.

Tidligere i dag postet jeg innlegget «Av 13 mål for april ble 6,75 gjennomført» etter jeg i begynnelsen av mars måned laget en liste med 13 ting jeg ville gjøre i løpet av måneden. Jeg gjennomførte den måneden 8,5 av de 13 punktene, og dét anser jeg som veldig bra. Nå i april hadde jeg som nevnt laget ny liste, og det gikk ned til 6,75 av 13. Haha.. Men jeg liker konseptet med en slik liste, så derfor har har jeg nå laget en ny liste igjen med 13 ting jeg gjerne vil gjøre i mai.

Besøke Botanisk hage – altså besøke naturhistorisk museum i Oslo. Det hadde jeg satt opp på listen i forrige måned og måneden før. Ikke gjennomført, men jeg gir ikke opp den. Jeg har veldig lyst å dra dit. Hadde vært moro å dra sammen med noen, men det er få, eller ingen, jeg kjenner som har den interessen. Så da tenker jeg at jeg får lage meg en sånn kosedag alene i Oslo i mai. Kan være litt deilig det også, gjøre ting i sitt eget tempo.

Vaske vinduer – dette sto også på listen for april. Dette MÅ gjøres nå ganske snart. Herunder ingen tvil. Nå er det så fint og koselig på balkongen her ellers, så det er bare skammelig med fingeravtrykk og skitt på vinduene. Vet jo at det blir utrolig lekkert etter vask! Skinnende lekkert!

Utepils – at dette ikke ble gjort i april er direkte flaut. Vi hadde jo mange superdeilige dager med sol og varme som hadde vært ypperlig for den første utepilsen i år. At man tar sin første utepils i mai først er ganske drøyt altså, men slik ble det. Skal ikke bli utsatt til i juni altså, hahaha..

Oreo Milkshake – Denne burde være en smal sak, håper jeg da. Da snuppen min og jeg var i Sverige sist gang så havnet vi på et sted som serverte Oreo Milkshake, altså den milkshaken var sinnsykt god. Så det jeg tenker er å finne ut om det finnes Oreo Milkshake her i Drammen og eventuelt hvor? Hvis ikke, hvor blir nærmeste sted da?

Kjøpe ei flaske Chilli Klaus Shots – en fast leser som klikker innom bloggen hver dag sutrer over mitt enorme alkoholforbruk, haha.. Det ga meg lyst på Chilli Klaus Shot vindstyrke 12, den er favoritten min og varmer godt i brystet. Bare et pol selger den, derfor har vi den så sjelden. Så da skal jeg gå dit og kjøpe ei flaske. Takk til min faste leser, insektet, for påminnelsen..

Kjøpe sengesett – jeg vil ha et nytt sengesett, og det snart. Nylig kastet jeg et. Lyst på et med krepp i, det hadde mine besteforeldre, og de gir meg en god følelse. Noen som vet hvorfor det ble begynt med krepp i sengetøy, sover man bedre? Jeg innbiller meg det, haha..

Skrive brev til noen – husker jeg ble så glad i «gamle dager» da jeg fikk brev i posten fra noen. Jeg hadde et par brevvenner og gledet meg til det neste brevet. Nå virker det som om det er helt stopp med denslags. Brevskriving, hva er det liksom? Kan dagens ungdom skrive på papir i det hele tatt? Uansett.. jeg har bestemt meg for at i mai skal jeg skrive brev til minst to personer. Håper og tror at det kan være hyggelig for mottakerne. Hvem det blir vet jeg ikke enda.

Bingo – det er lenge siden snuppen min og jeg har vært på Bingo. Han liker det veldig godt. Jeg synes det er hyggelig med to tre spill, noe godt å drikke og bite i, så jeg tenkte at mai er en fin måned for litt Bingo & Sushi.

Kino – en annen ting som er lenge siden er en tur på kino. Så da er det greit å finne en bra film som kommer i løpet av måneden. Noen som vet om noen kommende bra filmer? Snuppen min liker grøssere best!

Lage levergryte – flere ganger i det siste har det bare slått meg fra intet, denne plutselige trangen, lysten på å spise levergryte. Nam Nam. Men når jeg er på butikken og handler så er det ute av hodet mitt. Og jeg lager ikke levergryte uten sopp, løk og fløte liksom. Kanskje denne lista hjelper meg og huske!

Klopptjern, Drammen.

Gå til Klopptjern – Tenker jeg har varmet opp nå, så da kan jeg ha som mål og i løpet av mai ha gått en tur opp til Klopptjern og retur hjem. Dette er et populært friluftsbad i Bragernesåsen på andre siden av elva. Jeg må liksom ned fra åsen jeg bor, til sentrum og over elva. Så må jeg opp åsen på andre siden og litt inn i skogen, på grensen mot Lier, nabokommunen. Litt mer utfordringer må man ha, for dette er et stykke, og tidvis bratt. Men det er såååå fint der!

Orkidéjakt i Nedre Eiker – En annen nabokommune til Drammen, eller som nå er innlemmet i Drammen er Nedre Eiker. Har intet forhold til stedet, ikke vært der slik at jeg vet noe som helst, er kjent, eller kjenner noen. Så det er vel på tide å ta seg en tur, haha.. det har seg slik at en leser fortalte meg at Nedre Eiker er det stedet i Norge med flest arter orkidéer. Næmmen jøss, dét visste jeg ikke, og sjekket. Det stemmer! Nedre Eiker er den kommunen i Norge som har flest arter, nemlig 24. Dit skal jeg på orkidéjakt! Noen som er med?!!

Reise til Nederland – vel, flybilletter er kjøpt, hotell er booket, barnevakt til jentene er ordnet. Det er ikke enkelt å være bare snuppen min og meg. Hadde barna våre vært tobeinte hadde vi kunnet ta dem oss, men å sende dem inn i lasterom, slik hunder blir, dét er uaktuelt. Kommer aldri til å skje. Men man blir vant til å bare være to og måtte ta utfordringer uten annen familie eller nettverk som hjelper til. En god venninne stiller opp denne gang, ei jeg kan overlate jentene våre til, det er ikke mange jeg stoler på å overlate dem til. Kennel er så uaktuelt at er ikke noe poeng å nevne for meg! Men nå ser det altså ut som det blir en liten maitur på meg og snuppen min..

Oi, dét var 13…

Mai tror jeg blir en veldig bra måned med både planlagte og spontane opplevelser. Dette er liksom måneden de fleste venter på, inkludert meg, en blir litt sånn yr, hehe.. Ja til livet og kjærligheten!! Håper dere der ute har det bra! Noen som har lister og planer for mai? 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#april #bunny #bunnytrash

4 kommentarer
    1. Det var en fil liste, du.🤩
      Jeg skulle veldig gjerne vært i den botaniske Hagen.🌸🌱 Jeg har vært i en botanisk hage i Trondheim.👌🏻
      Oreo milkshake har jeg laget enorme mengder av på jobb.😅
      Levergryte kan jeg styre meg for, men bingo og kino derimot.🤩
      Nederland skal jeg nok reise til, siden mitt første barnebarn skal fødes der.🥰

      1. Når du har smakt den levergryta jeg lager 😜 så utrolig fint i Nederland, noe for enhver der, og en kan skille seg ut, uten å skille seg ut 😜

    2. Mange bra ting på lista – noen kjedelige (vaske vinduer….), noen spennende (Nederland…. – var på korpstur der i 1987….), noe deilig (kreppsengetøy, MÅ HA…..) og så orkidejakt da – 24 forskjellige, o la la….! Klem 🙂

      1. Ja den vindusvasken… Nederland er digg! Ja hva er det med kreppet sengetøy liksom?? Ja tenk, 24 arter.. min første orkidéjakt 😜

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg