13 ting jeg vil gjøre i april.

I går ettermiddag postet jeg innlegget «8,5 av 13 ting fikk jeg gjort i mars» etter jeg i begynnelsen av mars måned hadde laget en liste med 13 ting jeg ville gjøre i løpet av måneden. Jeg gjennomførte 8,5 av de 13 punktene, og dét anser jeg som veldig bra. Nå har jeg laget en liste med 13 ting jeg gjerne vil gjøre i april.

Besøke Botanisk hage – altså besøke naturhistorisk museum i Oslo. Det hadde jeg satt opp på listen i forrige måned, men var en av de punktene som ikke ble gjennomført. Så får vi se nå i april da!

Ha på meg mindre klær – dette var også et punkt jeg hadde satt forrige måned, men plutselig ble det jo full vinter her igjen, og da orker jeg ikke være lettkledd. Hellige kaninmåne hvor jeg har sett fram til båren og hvor jeg nå ser fram til sommer. Vinter er ikke for meg, så definitivt ikke!

Gå mer tur – et punkt til jeg ikke gjennomførte. Jeg blir ikke motivert av snø, slaps og speilholke, heller tvert i mot. Da liker jentene meg mye bedre innendørs hjemme i varmen, gjerne på balkongen hvor jeg er kongen. Kongen av balkongen, Bunny, sjefskaninen himself, hahaha…

Besøke Nordbykollen – dette er en ås ved siden av Fjell her hvor snuppen min og jeg bor. Fra kjøkkenet vårt ser vi over til Nordbykollen. For å komme seg dit må man gå ned fra Fjell og ned på sletta her i Drammen, for så å gå oppover til toppen av åsen. På toppen der er det et utsiktstårn som er 18 meter høyt. Det tårnet har ikke jeg besøkt, jeg har vært på Kollen mange ganger, men det jævla tårnet har alltid vært stengt, så dét er et mål i år, å komme seg opp i tårnet. Noen som har lyst å joine? Lesere eller medbloggere? Turgåere eller friluftselskere? Så får dere virkelig sett Drammen!

Besøke eller treffe en med(blogger) – enda et av de målene som ble satt forrige måned som ikke ble noe av. Det må jo bli når/om noen har lyst. Hadde vært artig å treffe faste lesere også må sies!

Planlegge reiser og bestille billetter – dette er jo «work in prosess». Vi vet jo hvor vi skal. Amsterdam og København. Her er det snakk om konserter, og dn tur for å møte venner fra Tyrkia som har reist til Nederland. Men hittil ser man at reisene fra Norge til Nederland er svindyre den aktuelle perioden, så her må man følge riktig godt med. Konsertbillettene er jo i boks, og de var ikke billige, så var det resten da. Flybilletter? Eventuelt at vi reiser med båt? Så var det jo overnatting. Dette er mål som er litt vanskelige. Hadde jo også tenkt meg en tur til Bergen å treffe Vibbedille, spise på Rebel og kose vårsj. Og kanskje treffe Kretamor og Mamma på hjul også.

Kjøpe blomsterhylle – ja jeg har et lite område på balkongen hvor jeg har lyst å sette opp en blomsterhylle, da kan jeg ha MER planter, og dette burde jo gjøres nå når plantene vokser og trives!

Utepils – i år må jeg ha meg min første utepils i april. Det høres så forfriskende deilig ut. Jeg drikker ikke øl hjemme, synes det smaker bedre ute. Da spesielt på uterestaurant i solen. Oh, yes.. nå ble jeg yr!!

Vaske vinduer – hahaha.. dette er ikke noe jeg har særlig lyst til, men noe som må gjøres, nemlig vaske vinduene på balkongen. Nå er det jo mer og mer sol om dagene, og fingeravtrykk, skitten på yttersiden og så videre vises jo SÅ godt i sola. Det er styrete, men det blir jo veldig flott da, og det øker jo trivselen enda mer så..

Dra på Bondens Marked her i Drammen – da med forbehold om flott vær, noe jeg tror det blir da dette er byen med det beste været her til lands. Dette er tiden for å gjøre seg kjent med spennende lokalmat. Bare kose seg og slappe av i byen her.

Dra på loppemarked – dette bare for å se, gjøre noe nytt. Jeg har ikke vært på loppis på mange år. Det bruker å være på en skole et par tre kilometer herfra noen ganger i april. Hvem vet, kanskje finner jeg en skatt, hehe..

Prøve et nytt lokalt spisested – det har liksom poppet opp flere spisesteder her i byen som snuppen min og jeg ikke har besøkt enda. Et tapassted vet jeg, så det antar jeg er ganske spansk. Så er her kommet er østerriksk tysk sted, og dét er jo interessant..

Sverigetur – i april må det bli Sverigetur. Til Sandefjord båten over til Strømstad og kjøre hjem igjen. Da blir det kombinert kosetur med buffét og litt handling. Jeg liker slike turer. Spørsmålet er, er det noen som kjører som har lyst? Meld dere!!

April tror jeg blir en veldig bra måned med masse impulsive ting som bare popper opp. Jeg gleder meg ihvertfall til tiden fremover. Ja til livet og kjærligheten!! Håper dere der ute har det bra og har noen hyggelige mål og planer dere også?! 🥰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#april #bunny #bunnytrash

26 kommentarer
      1. Den lista har ihvertfall fått meg til å bli flinkere å sjekke ut hva som skjer lokalt. Nå blir det jo mye togstopp her i Drammen, og da er man jo litt «innelåst». Det å drive med buss for tog, og ting som ikke korresponderer er mye tidstyveri, så da må en jo finne på litt her, bedre det 😜

    1. Noen ganger er det gull med lister! En liten ekstra motivasjon 👍. Du fikk jo gjennomført mye forrige måned 👏.

      Foreløpig har jeg dette på lista mi: Starte Stolpejakten (app er klar 😃), jeg trenger litt aktivitet. Vaske/spyle veranda, skrape rekkverk og klargjøre for maling, og få handla materialer for å skifte toppbord på rekkverket. Så viselig innretta her, at huset utvendig har borettslaget ansvar for – verandaen er «ekstrautstyr» og mitt ansvar 😂.

      Så med skilpaddetempo og litt kos, så er nok april historie før jeg vet av det 😏.

            1. Så moro at du blir med 😃. Hender det skjer noe med stolpene her også, men har lagt til Stolpejakten på FB også, og da kommer det beskjed der.

        1. Herlig 😊
          Blir i Bergen til litt uti mai, så klarer du det ikke i april kan du sette det på mai listen din 🐰

            1. Ta det til høsten da vet du. Den er nydelig i Bergen 😊 Jeg nyter min krabbe og sender en tanke til deg 😊

    2. Denne listen klarer du nok å få gjennomført. Synes du klaret deg rimelig bra i mars også. Mål med menig er bra.

      1. Og når jeg har skrevet dette så er påminnelsen svart på hvitt, så da glemmer jeg ikke bondens marked og loppemarked, det har jeg gjort før, og når det er over så er det over. Håper bare vi finner noen som har lyst å kjøre på sverigetur, der er vi jo avhengig av andre siden ingen av oss kjører selv.

    3. Grunna omstendegheitene rundt svigres, så kan eg ikkje leggja så store planar, men i dag har eg iallefall fått vaska alle vindauga, og leilegheita likavel. Så er det gjordt til påske 😊, og kjerringa har fått på plass påskepynten. Nå gjenstår berre å hente inn “gåsunger”. Sidan eg la ned ei diger selje for litt sidan, er ikkje det så vanskeleg, he he. Dei ligg klar til å plukkast, på bakken.
      Ellers har eg planar om å få kløyvd og pakka veden eg har saga, og finpusse litt på parkprosjektet mitt.

    4. Flotte planer og mål du har satt. Håper at du kommer deg opp i tårnet og få tatt bilde av Drammen. Har en plan kjøretur til Alta å se og handle hos selve kokken der. Besøke noen kjenninger. Sjekker reiser til sol og varme, det er svindyrt.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg