Jeg vil forklare et ord for dere – lynkurs!

«Skjønner ikkje kvifor ein må brenne koranen» var det noen som skrev i et blogginnlegg for to dager siden. En annen blogger kommenterte «Jeg skjønner heller ikke vitsen med å brenne Koranen. Eller jeg skjønner jo at det er for å provosere. Men jeg skjønner ikke vitsen med å provosere».

Måtte le litt av sistnevnte som skriver at hun skjønner ikke vitsen med å provosere, det er så vanvittig ironisk når det kommer fra den kanten, fra henne av alle, mén det til side. Det er så underlig, når selv jeg, som er langt fra den skarpeste kniven i skuffen skjønner dette, så burde jo enhver skjønne hvorfor noen føler trang til å brenne koranen.

La meg forklare et ord for dere kjære alle sammen, og jeg håper dere leser videre. En dame jeg møtte på ved en anledning, for et år siden eller så, som jeg vekslet noen ord med, viste seg å ha studert islam, koranen og de islamske hellige skrifter mange år, syv år mener jeg. Hun postet nylig en tekst i sosiale media, som jeg har klippet og limt et utdrag fra, det utdraget forteller om ordet kafir som er et ord dere bør skjønne. Det forklarer mye.

64 prosent av tekstene i koranen handler om kafirs. Kafir ditt, kafir datt. Koranen har et vanvittig oppheng i kafirs, profeten Muhammed var helt vanvittig opphengt i kafirs. Så les her hva kafir er, hva ordet betyr:

«Ordet kafir er det ordet Islam bruker om alle ikke-muslimer. Det spiller ingen rolle om du er jøde, kristen, hindu, buddhist eller ateist, er du ikke muslim, er du en kafir. Ordet kafir er et skjellsord og er verre en n-ordet man ikke lenger får lov til å bruke.

I Koranen 9:28 – står det at vi kafirs er urene og må holdes borte fra muslimenes helligdom, det vil si moskeene. Det står også 13 ganger i Koranen at muslimer ikke skal ta en kafir som venn. Gjør de det, er de like urene som kafirs, og straffen er døden. En muslim skal ikke forsøke å etterligne en kafir, hverken i klesveien, frisyrer eller i matveien.

Har du en muslim som venn? Da er han enten ikke muslim eller han er en hykler. En hykler, sier Muhammed, er like ille som en kafir og straffen for en hykler, er som for en kafir, døden.

Under Sharia må en kafir følge spesielle lover.
For i Sharia er det tre sett med lover, en for muslimske menn, en for muslimske kvinner og en for kafirs. Under Sharia er kafirs (vi) annenklasses borgere. Vi blir plassert lavere enn dyr på rangstigen, og vi har overhodet ingen juridiske rettigheter.
Vi kan hverken anmelde en muslim for lovbrudd eller vitne mot en muslim i retten. En kafir kan unngå døden (med en gang) ved å leve som en dhimmi. En dhimmi er en kafir som godtar å leve under Sharia og betale en dhimmi-skatt, jizya. En såkalt beskyttelsesskatt.

Så om en muslim voldtar din datter, banker opp din sønn og dreper din kone, kan du intet gjøre. De mener seg i sin fulle rett. I Koranen står det mye om kafirs. Hele 2/3 av Koranen handler om oss kafirs. Er ikke det litt merkelig for en såkalt religion? At størsteparten av skriftene i den hellige boken handler om oss kafirs? Islams fiender.

Etter koranen kan en kafir bli halshugget (Kor. 47:4).
En kafir er hatet av Allah og de troende (Kor. 40:35).
En kafir kan bli tatt til slave (Hadith Bukhari 5,58,148).
En kafir kan bli voldtatt (Sira 1759).
En kafir kan hånes (Kor. 83:34).
En kafir er ond (Kor. 23:97).
En kafir kan terroriseres (Kor.8:12).
En kafir kan forvirres (Kor. 6:25) osv, osv.

Det står intet godt om oss kafirs i Koranen, Sira eller Hadith. (De tre skriftene i Islam). Et kafir land skal de troende migrere til og gjøre islamsk, styrt etter sharia. (Kor.2:218). Et kafir land, altså alle land i Vesten, blir kalt «krigens hus». I et kafirland (vestlige land, Sverige, Norge, Frankrike etc) vil det være krig, helt til landet blir overtatt av de troende muslimene og styrt av Sharia».

Når noen kritiserer islam og koranen er det alltid noen som drar fram kristendommen og bibelen. Høres dette ut som levesettet som fremmes i bibelen? Minner dette om de 10 bud?

Vi leser i media hver dag om knivstikkinger, overfall, vold og voldtekter. Blitt ganske nye skyting også sant. Vi leser at de som utfører terroren er kjenninger av politiet. Terroristene ler av lovverket vårt, de såkalte straffene, fordi ved å utføre disse handlingene mot oss kafirs heter det seg i islam at det skal muslimer belønnes for. Å skade eller drepe kafirs er veien til Jannah, disse handlinger sender muslimer til Jannah.

Jannah er også et ord som er skrevet en del ganger i koranen. Hele 147 ganger. Jannah er muslimers paradis, himmelriket om dere vil, dit kommer man som belønning for å for eksempel ha drept en kafir. Ikke bare kommer de til Jannah, men der venter også 72 jenter som er jomfruer, som de kan gjøre hva de vil med. 72 jentunger, jomfruer til hver og en muslim. Litt mindre slitsomt enn å overfalle og voldta vil jeg tro.

Anyways, er det virkelig så vanskelig å forstå at noen kafirs har trang til å brenne koranen, en bok som fremmer og oppfordrer millioner mennesker til å voldta din datter, halshugge din bror, drepe din mor og i det hele tatt? Dette står i klar tale og tydelig tekst i koranen, Sira og Hadith. Det handler ikke om tolkning eller forståelse, det er som gangetabellen, man kan ikke si seg uenig, 3 ganger 3 er 9, 7 ganger 7 er 49 og hva som står i koranen står i koranen, og islam kan ikke reformeres. At det er vanskelig å skjønne blir for meg en gåte.. vi går en hyggelig framtid i møte når folk ikke skjønner, eller nekter å skjønne..

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#islam #koranen #bunny #bunnytrash

22 kommentarer
    1. Ja, det er bra med kunnskap om hva vi har med å gjøre. For muslimer som virkelig følger islamske skrifter, KAN ikke integreres i et land med vestlige verdier. Det er rett og slett umulig, og de kan ikke ha fred i sinne. Dette bør folk som i sin naivitet tror på sameksistens være klar over. I deres skrifter vil vår (de vantro) straff og tid komme:
      Sura 5 (9 Attawbah) -” Men når de fredlyste måneder er til ende, så drep avgudsdyrkerne hvor dere finner dem, pågrip dem, beleir dem, legg bakhold for dem overalt! Men hvis de omvender seg, forretter bønnen og betaler det rituelle bidrag, så la dem dra sin vei. Gud er tilgivende, nåderik”.

      1. Stemmer! En ting jeg ikke er fortrolig med er oversettelsen av Allah. At man skriver Gud istedet for Allah. Allah er ikke Jesus far, det er Gud. Gud er Gud. Allah er Allah.

    2. Jeg er helt enig med deg. Allah er islamsk Gud. Jeg tror på Bibelens treenige Gud, og Herren har ingenting med Allah å gjøre. Mange tar feil med å hevde at det er samme Gud. Vel, Bibelens Gud og Koranens Gud kan ikke likestilles. Ved Jesus Kristus kom nåden og frelsen ved troen på Ham. Allah er svært fordømmende og kravstor. Det skulle jo være svært så merkelig at Bibelens Gud ved nåde og sannhet, skulle ha endret seg til å bli fordømmende og veldig vanskelig å tilfredsstille noen hundre år etter. Nei, for Allah er løgn akseptert, men for Bibelens Gud tåles ikke løgn. Ved Jesus Kristus kan vi bli frelst ved nåde, men ved Allah må du gjøre som best du kan, men du har ingen garanti for at du kommer til paradis. For meg som kristen er jeg veldig glad for at himmelen ikke består av seksualisert lykke, men heller evig fred og glede ved at det ikke finnes sorg, løgn, smerte, hat, fordømmelse etc. Allah er ikke Gud, men det er helt andre krefter som er i sving. På frukten skal treet kjennes. Se hva som skjer. Som du har påpekt flere ganger, ropes det på Allah når vold og drap utføres. Dette er en del av frukten til treet Islam.

      1. Selv er jeg ateist, men så påvirket som verden er av religion og indoktrinerende ideologier så synes jeg det er viktig å ha kunnskap og være bevisst. Skille Gud og Allah er bevissthet. Folk må få tro på hva dem vil, ha sin religion, be til hvem man måtte ønske, men nå det kommer til Islam så anser jeg det som en politisk ideologi forkledt som religion. Når det i bunn og grunn handler om mer om kafirs/vantro enn noe annet så kan man egentlig ikke kalle det religion.

    3. Jeg er helt enig med deg. Politikk forkledt som religion. Videre at enhver har rett til å tro som de vil, og det skal alle både respektere og akseptere.

      1. Altså, dette gir jo meg også lyst å brenne en koran, men mine koraner kostet for mye spenn for denslags, greit å ha oppslagsverk også. Så mine slipper gå opp i røyk. Men å ikke skjønne hvorfor stadig flere brenner koraner, det skjønner ikke jeg..

          1. Kafir, har brukt ordet en del i bloggen, da med kafir/vantro, men det er mye skumlesing blant folk, man vil liksom ikke vite.. men personlig mener jeg at folk burde vite. Kunnskap gir makt til å kunne forsvare og beskytte seg bedre.

      1. Altså det skulle vært påbud ved lov at representater for politiske partier som trer inn i verv som feks innvandrings- og integreringspolitisk talsperson og sådan, faktisk skal ha lest koranen. Dette har jeg stilt spørsmål flere ganger der det har fremkommet at de har null peiling. Ikke engang Jon Helgheim da han hadde dette vervet for FrP har lest koranen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg