Vil 15000 demonstrere i Oslo for dette?! Det håper jeg!!


Dette har ridd folk som ei mare i halvannen måned nå. Jeg har lest i kommentarfelt og artikler fra såkalte «gode kristne» som pumper ut sitt hat mot LGBT, homofile, FRI og Pride.

Her til lands har Pride-flagg blitt kuttet ned, stjålet og brent. Pride startet kun med gode intensjoner og har hele mitt liv bare vokst seg større. Noe som har vært en bra ting. Med det har organisasjoner kastet seg på bølgen, organisasjoner som har meninger og ytringer som ikke faller i smak hos alle. Jeg kan nevne organisasjoner som FRI og Nambla, helt forskjellige organisasjoner (noen tror faktisk at Nambla eksisterer i dag).

Nå er det slik at jeg er homofil. Jeg støtter Pride. Jeg støtter synliggjøringingen av mangfoldet i befolkningen. Kampen for likeverd og aksept. Det er en kamp som må kjempes for i mange år framover. Det er jo tydelig.

At det finnes mennesker og organisasjoner med suspekte intensjoner kan ikke få ødelegge den kampen. Folk flest støtter Pride for den opprinnelige gode intensjonen, de fleste av oss vet knapt hva Nambla er. Og nå er det jo slik at selv om Nambla støtter Pride, så er det IKKE slik at Pride og homofile støtter Nambla!!

Skal man tenke slik så er alt godt i verden som man kjemper for helt nyttesløst. Jeg selv støtter flere organisasjoner for å hjelpe fattige og syke foreldreløse barn rundt om i verden. Så om den sykeste mest djevelaktige personen i verden på et punkt ga sin støtte til det samme, skulle vi andre da slutte??! Død over alle fattige og syke foreldreløse barn i verden da liksom??!! 

Det er jo seier til ondskap og elendighet, en lettvindt måte å ødelegge verden totalt og fullstendig med noen få enkle grep.

Jeg skriver dette fordi det første som popper inn av nyheter hos meg her i dag var at 50 journalister ble angrepet av anti-LGBT-grupper i forbindelse med en Pride-parade. Dette var ikke her i Norge, men i Georgia, men likevel. Slike ting brer seg. Hat sprer hat. Så vi må gjøre kjærligheten enda større, for dette er grusomt. Disse menneskene som ble angrepet endte med skader som omfattet hjernerystelser, kjemiske brannsår og brekte armer.

Det stopper ikke der, TV-fotografen Alexander Lashkarava døde faktisk etter at han ble banket opp av hva som beskrives som ytre-høyre-tilhengere. Han fikk skader i hodet og ble funnet død i sengen sin i går søndag kveld. Regjeringen i Georgia er varslet om at dette vil bli etterforsket. Så får vi håpe at de rette personene blir arrestert og straffet deretter.

Vi andre får bare fortsette å spre kjærlighet, flagge, vise hvem vi er og hva vi står for. Regner ikke med at 15-20-tusen mennesker samler seg i Oslo og demonstrerer og protesterer slik det ble gjort for George Floyd og BLM. Men det er lov å håpe. Dette handler om oss alle!

Lik og del! Takk!



Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#lhbt #pride #kjærlighet #aksept #likeverd #kamp #demonstrasjoner #alexanderlashkarava #mennesker

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg