Når noen bruker en død venns Facebook.


Sent tirsdag kveld gikk det et grøss gjennom kroppen min da jeg plutselig oppdaget at det var aktivitet på gang med en død venns messenger og facebook-profil. Min venn som døde 8 mai og jeg var i hans begravelse 20 mai. Først tenkte jeg at det var feil på min facebook, men så bemerket snuppen min det til meg da han var pålogget, «noen bruker profilen til..»

Jeg ble satt ut. Syntes det var både creepy og ufint. Her var tydelig noen som hadde logget seg på min venns profil. Både snuppen min og jeg fulgte med, og vedkommende som brukte profilen var pålogget 1-2 timer.

Hva i all verden har noen med å gjøre slikt? Det er ingen grunn til å logge på og bruke den profilen. Ikke engang etterlatte har noe behov for å gå inn der å «ordne» noe som må ordnes etter at han gikk bort. Jeg vet også at det er ingen familie etter min venn som ville kunne hatt muligheten.

Jeg begynte å skrive med en felles venninne om dette, og hun fortalte at det samme hadde hendt sist helg at noen var pålogget med denne profilen. Så med andre ord er det noen som bruker tid der. Da sier det meg at noen bedriver snoking, går gjennom aktivitet og private samtaler. Og jeg vet også da hvem det er, hvem som har den tilgangen. Den personen er ikke helt god, en mening jeg har hatt lenge, men det innså dessverre ikke min venn mens han levde. Det i seg selv er vel en god ting, at han opplevde vedkommende som en god og lojal venn. Men det å åpne hans profil når han nå er død og gå gjennom hans private, det er kun illojalt og respektløst. Creepy og ufint!!

Måtte bare blåse ut om dette her, for det er ikke noe jeg kan gjøre med. Ikke noe som jeg vet om. Å melde fra eller rapportere til Facebook kan jeg med erfaring si at det er helt klart nyttesløst. Synes ikke dette er greit i det hele tatt, men men… 💔


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#identitetstyveri #krenkelse #respektløshet #facebook #messenger #ikkegreit

4 kommentarer
    1. Jeg skjønner ikke hvordan folk har noe interesse heller jeg, og drive i andres saker å styre.. Kan man ikke be om at siden blir slettet? Kanskje ikke dere, men noen i familien? Melde det dere har sett? Er det mulig? Ekkelt uansett 🙁

      1. Har meldt til FB, men slike ting får man ikke svar på engang.. når det gjelder familie så er der kun et par stykker og de kan ikke gjøre så mye de heller.. desverre.. ja ekkelt.

        1. Hei. Om du kjenner familien kan du si de må sender inn dødsattest til facebook , så blir profilen slettet. Kanskje du kan hjelpe de med dette. Jeg har selv gjort dette og det var ingen problem med å få slettet profilen. Oppskriften står på Facebook sine retningslinjer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg