Here we go again FB! (Give it Away, Ghosttown)


Litt over 12:00 smalt det inn melding fra Facebook om at de har slettet en kommentar fra meg i et kommentarfelt. Denne gang fordi de mente jeg har «spammet». Denne kommentaren fra meg som de har slettet er over et døgn gammel i en diskusjon om vaksiner i Drammen. Det har seg slik at vaksineringen i Drammen har «stanset opp», folk svarer ikke, vil ikke ha disse vaksinene. Over 15000 mennesker her nekter å registrere seg på ja/nei til å la seg injisere.

Den aktuelle tråden handlet om at Drammen vurderer å sende vaksiner til andre steder i landet. Mtp at mange rundt om i landet hyler og skriker etter å få injisert dette de ikke vet hva inneholder, folk ringer til kommunene å etterlyser time for å få seg et skudd, så tenker jeg at Drammen faktisk burde sende vaksinene dit hvor de er ønsket.

Jeg har fått 5 meldinger om å sette meg opp til time for injisering, give it up. La noen andre få dem, her snakker man om å være solidarisk, er ikke dette å være solidarisk da?! Jeg kan fint vente, jeg skal ikke ha noen injisering i år eller neste år, er det noe verre at jeg sier det enn når politikerne på Stortinget fikk tilbud om å gå foran i køen, men takket nei?! Så da postet jeg med musikkvideoen til Red Hot Chilli Peppers «Give it Away».


Facebook skriver at de har færre folk til å ta seg av saker på grunn av coronavirus. Det virker som disse har veldig lite å gjøre slik jeg ser det, hallo, en musikkvideo er nå slettet og registrert som «spam». Det var lov å klage på avgjørelsen, hahaha.. Det var rart at den kommentaren ikke ble registrert som «hat», for det har hendt meg før. Det var helt i begynnelsen av pandemien da myndighetene eller whatever anslo at enorme tall i Norge kom til å bli smittet og bli syke av Covid. Mener de anslo halve befolkningen. Husker ikke helt, det var noe helt enormt. Og det var jo ikke måte på hvor mange som ville bli alvorlig syke og estimatet over hvor mange som ville dø av dette. Men det er jo ikke over enda, over tre millioner har fått første dose vaksine, så får vi se hva som skjer etterhvert etter dette… vi er jo bare kommet til Delta.

Anyways, den gang postet jeg Madonnas musikkvideo «Ghosttown», sangen er helt nydelig og musikkvideoen er fantastisk bra. Hovedtemaet i videoen er en «apokalyptisk situasjon som etterligner verdens ende» og viser Madonna, Terrence Howard og en liten gutt som eneste overlevende i en ødelagt by. Dette mente Facebook var hat, og satte meg i «fengsel» i tre døgn.

Jeg skrev en anmeldelse om en film jeg så her i april som het «Love and Monsters» da ble jeg utestengt i en uke mener jeg det var. Filmen handlet om at samfunnet var under angrep og samfunnet gikk i oppløsning. Slikt kunne jeg ikke poste på Facebook, fy og fy! Må nevne at dette er en komediefilm!

Link: Kjærlighet og Mutanter

Så nå er FB i gang atter en gang, så jeg tenker det blir vel utestengelse på meg igjen. En gang blir det sikkert permanent, for jeg endrer ikke på hvem jeg er og hva jeg mener. Jeg har ikke interesse å skrive om at livet er en dans på røde og hvite roser og at hver dag er en solskinnsdag. Det er ikke virkeligheten, det er ikke sannheten. Jeg mener at enhvers opplevelser er viktig, at vi må kunne belyse ting offentlig, kunne delta i debatter og diskusjoner også om vanskelige og kontroversielle temaer. Vi må være samfunnsbevisste og vi må verne om ytringsfriheten.

Når det har gått så langt at en ikke kan poste en musikkvideo uten at det blir erklært «spam» eller «hat» så har de virkelig kneblet ytringsfriheten. Det er jo rent idiotisk!

Hva mener dere?

Lagt ved de to nevnte musikkvideoene til Red Hot Chilli Peppers og Madonna. Sistnevnte ligger veldig høyt hos meg, nydelig vakker låt og superb video 🥰

Klem til alle som engasjerer seg i samfunnet og forstår viktigheten av å gjøre det, takk 😘


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#facebook #faktisk #fb #sosialemedia #ytringsfrihet #redhotchillipeppers #giveitaway #madonna #ghosttown #rebelheart #demokrati #loveandmonsters #spam #hat #knebling #blokkering #sensur #bunnytrash

8 kommentarer
            1. Han kaller seg Geriatrix, og som forutsagt, så er hans siste innlegg spydd ut som bestilt etter mitt siste, der det opplyses om at disse koronakritikerne og vaksinemotstanderne (les; oss) er uteksaminert fra ‘Livets harde skole’.. (Jeg har faktisk en GRYende mistanke om at han ikke leser innleggene mine, for jeg har jo vitterlig påpekt at jeg har utdannelse ut over denne. Kjapp er han iallfall ikke, for jeg gjorde det jo til og med klart i overskriften at verden ikke hadde behov for ytterligere informasjon om at jeg er dum. – Det er allerede ute! – Men hvorfor..) 😀 😀 😀

              1. Det er samme fyren som skulle påta seg å vite bedre enn homofile selv hva som oppleves verst for homofile iht homoproblematikk i Norge. Der var innspill verdiløst. Han er typisk «jeg har lest Dagbladet»-sosialist som er PK etter boka, og det uten substans og innhold. Han tenker ikke selv, og da er hva han skriver verdiløst for meg, men det aktuelle innlegget med klovn og greier får ikke jeg sett. Derimot er der nok et innlegg i mobbe Svein kampanjen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg