Blokkert av, og i konflikt med: Facebook!

Da var det på igjen. Mitt forrige innlegg som jeg postet i går kveld medførte raskt reaksjoner fra Facebook. Innlegget ble skrevet, så postet på blogg. Deretter postet jeg innlegget i facebookgruppen min «Bunny – rett fra levra» og det gikk to sekunder så poppet det opp flere varsel. Da hadde de fjernet innlegget mitt fordi iflg deres retningslinjer tillater de ikke «nakenhet eller seksuell aktivitet». De tolket altså forsidebildet til innlegget som seksuell aktivitet eller nakenhet.

På bildet ligger en mann på magen, og en kvinne sitter på ryggen hans. Det er intimitet i bildet ja, men seksuell aktivitet, vel hvis dette defineres som sex.. nakne er dem ja, men hellige kaninmåne da.. man ser ingen kjønnsorganer, bildet er såpass i skyggen at man egentlig bare ser at det er to mennesker, en mann og en kvinne. Det er ikke en brystvorte med engang. Ikke engang mannlige brystvorter. For det er jo slik at kvinners brystvorter ikke er lov, mens menns brystvorter er fullstendig legalt.

Ikke bare fjernet de det respektive innlegget. Det poppet som sagt opp flere varsel. Jeg var blitt blokkert fra å poste innlegg i grupper på Facebook, jeg kan heller ikke starte samtaler i grupper eller kommentere andres innlegg. Videre har de satt begrensninger på gruppen min og brukerkontoen min. Jeg vil kunne poste og delta i samtaler etter utestenging i 24 timer, men begrensningene, hvor de gjør mine innlegg og kommentarer mindre synlige, slik at andre ikke får dem opp i feedene sine og ser dem, skal vare til og med 4. oktober.

Nå er det jo ikke nytt for meg at Facebook begrenser meg. Under pandemien, periodene hvor det var nedstenginger og restriksjoner og massevaksinering pågikk, da skjedde det stadig vekk at jeg ble begrenset. Tema man ikke skal diskutere på plattformen er det en del av. Islam og covid er big NO-NOs. Da spesielt hvis man retter kritikk mot denne farlige islam-ideologien eller hvordan massevaksineringen pågikk.

Da Russland gikk til fullstendig invasjon av Ukraina januar 2022, så ble Facebook mye mildere iht å begrense kontoer. For å kunne kritisere Russland og ta del i agendaen om å stigmatisere russere, fyre oppunder med hat i den retning så lettet plattformen på begrensningene og medias skremmende overskrifter og artikler om covid forsvant nesten som dugg i solen. Flere og flere var blitt bevisste på at disse såkalte vaksinene hindret ikke smittespredning og sykdom.

Folk fikk covid etter både én, to og tre doser med dette stoffet de lot seg injisere med. Tre uker etter siste «booster», når vaksinene skulle fungere som best, ble folk likevel smittet, og syke. Etterhvert ble vaksinerelaterte dødsfall registrert som covid-relaterte dødsfall, det økte og økte med kvinner som fikk menstruasjonsproblemer, folk fikk og får enda kramper, blodpropp, myokarditt, perikarditt, elveblest og så videre. Nå snakkes det mye (ikke i media) om dramatisk økning av kreft, i særdeleshet hud- og føflekkreft. Så da var det greit at media- og sosiale media lettet på begrensningene og fikk startet kampanjen om å stemple enhver kritisk stemme som konspirasjonsteoretiker og få fokuset vekk fra vaksinene, og heller rette søkelyset mot Putin, Zelenskyj, Russland og Ukraina.

Nå ser man igjen en opptrapping av begrensninger i sosiale media. Mye av det kan vel ha med krigen i Palestina å gjøre, etter de begikk det bestialske terrorangrepet mot Israel hvor palestinernes Hamas drepte og voldtok over 1200 mennesker. Et par hundre gisler ble tatt og det ble spilt inn videoer hvor mange av disse ble lemlestet, tilogmed voldtatt etter å ha blitt drepte. Det hele ble ikke bare utført av palestinernes Hamas, men også den militante gruppen Islamsk Jihad. Israel erklærte så krig og har gått hardt og brutalt til verks for å få få tatt terroristene og spore de tuneller, våpenlagre og hva det måtte være som finnes for å kunne begå terror og folkedrap og utryddelse av israelske jøder.

Der islam er involvert blir det terror og krig, og dét er ikke politisk korrekt å belyse i vårt samfunn. Plattformen Facebook styres av medie-aktørene i Amedia, NRK, VG, TV2 og Dagbladet, så de begrenser alle stemmer som belyser situasjonen med et annet perspektiv en det narrativet de ønsker å indoktrinere folket med. Så ja, da blir det strengere retningslinjer og Facebooks teknologi er programmert til å reagere og blokkere brukere kjappere enn noen gang. Etter de grusomme og bestialske voldtektene som ble begått mot både levende og døde, voksne, ungdommer og barn under terrorangrepet mot Israel, så kan man knapt poste noe som er relatert til nakenhet eller sex. Det er sperringer i alle retninger for å være en motstemme i debatten om verdenssamfunnet, islamisering og denslags.

Jada, så da er min brukerprofil og min blogg-gruppe begrenset. Intet nytt under solen. Gruppen min har vært begrenset en stund. Funksjoner som tagging og så videre for å synliggjøre innlegg en poster har vært nærmest ikke-fungerende i flere måneder nå. Bare en liten prosent av gruppens medlemmer får opp når jeg poster innlegg. Så at FB nå forteller at det er begrensninger er bare en bekreftelse og en «formalitet» som jeg hele tiden har visst om. Det endrer ingenting, jeg slutter ikke å skrive. Og jeg kan jo bare begynne forsøke å poste innlegg i DENNE GRUPPEN i stedet for, eller i tillegg, og se hva som skjer. Men jeg må vente til sent i kveld når de 24 timene har gått.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#bunnytrash #bunny

9 kommentarer
    1. Dessverre, slik har det blitt.
      Gro så det, “vi er i ferd med å miste kontrollen over hva menneskene får vite”
      Lykke til videre Bunny!

      1. Takk. Ja, det var jo sannhet i GHBs ord, selv om det fakisk var hennes ønske at folket IKKE skal få vite den faktiske virkelighet, men heller et konstruert narrativ. Facebook gjør som dem vil, men denne bloggen vil fortsette med innlegg 😜🐰 takk for titten, lik, del og kommenter innlegg – få opp algoritmene. Og velkommen igjen 🐰

    2. sliter ned samme problem, etter ha gitt for mange hjerte-emojs igår ble konto begrenset i 24timer på nytt igjen. de hater mitt morsmål særlig i humoristisk bruk. bilde av satanjevo med hitleif-bart reagerte de ikke på 😀
      gir mæ ikkje, det må ikkje du heller gjøre!
      du e dyktig å skrive, liker humor din, det har æ alltid gjort. gla i deg og innleggene dine!
      stor klæm

      1. Jeg tenker at om en bedriver spamming, som du tydeligvis har gjort, hehe.. lage kaos og irritasjon, så er det noe annerledes enn at FB innskrenker ytringsfriheten, folks meninger og syn på samfunnsaktuelle tema. Men FB styrer ikke bloggen, derfor jeg heller bruker blogg som plattform fremfor FB og Instagram. Og hvis du og dere som leser er flinke til å kommentere, like og dele så går algoritmene opp og Bunny når ut til flere 😜 ha en fin dag Lasse 🐰

    3. Den der fashistboka er noko dritt 💩. Full av dobbeltmoral og propaganda.
      Der skulle liksom ikkje vera lov med hatprat og hatspreiding heller. Ja, det ser me jo på Biden versus Trump.
      Når det gjeld Trump, er alt lov. Når det gjeld Biden, er ingen ting lov.
      Eg har prøvd fleire gonger å dela linkar til artikklar i amerikansk media, men verte blokkert umiddelbart. Det er ikkje lov å dele frå media som kritiserer Biden.
      Og det er ikkje hatprat eingong, berre seriøse artikler som set lys på tilstanden i USA.
      Der sit ein patetisk gjeng, som kallar seg Faktisk.no, og styrer dette her i Noreg. På folkemunne kalla Faktisk.not, og det stemmer nok mykje betre med realitetane.
      Fb er og forblir eitt skikkeleg rottereir.

      1. Det er ergerlig at MeWe aldri tok av som plattform. FB er et nødvendig onde for å dele, men jeg skriver lite direkte på FB, bruker bloggen. Må bare være enda forsiktigere med hvilke bilder jeg bruker som forsidebilder slik at jeg ikke gir dem påskudd til ytterligere begrensninger 🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg