Alternative media!

Det har seg slik at jeg har aldri sett noe galt i å lese nyheter fra de medier vi har, uansett om disse blir av andre stigmatisert som useriøse blogger, anklaget for fake news og så videre. Noe jeg har fått med meg er at dette synet har faktisk folk blitt manipulerte til å ha gjennom statsstøttet medias propaganda, samme media som frykter konkurranse og nedgang i antall lesere. De risikerer innflytelse, mindre penger og desto mindre makt over folket.

Noen synspunkter, en hel del faktisk, gir resonans, mens andre tanker og oppfatninger som formidles gjennom alternative media passer ikke for meg. Det er som i menneskelige relasjoner, jeg har enda ikke møtt et eneste menneske jeg er enig med i absolutt alt. Her må det sies at etter at jeg selv har vært tilstede under hendelser, vært vitne til episoder, og da lest hva media skriver etterpå, vinklingen og hva som er tatt med og ikke blir tatt med i deres artikler, så vokste mitt syn på alternative media. For der statsstøttede MSM som VG og Dagbladet utelot enkelte ting, laget forestillinger og konstruerte sin egen versjon og virkelighet for å påvirke leserne til å få en oppfatning som ikke henger på greip, så opplevde jeg at alternative media skrev mer rett fram slik situasjonen var, og hva som faktisk hendte i den enkelte sak.

En demonstrasjon jeg var tilstede under og beveget meg gjennom folkemengden ble beskrevet som mennesker fra ytre høyre, rasister og nazister. Og så la de ut bilder og dermed stigmatiserte og hengte ut masse mennesker, småbarnsforeldre, vanlige arbeidere, min venninne og meg, fordi de media visste om en bakerst i flokken som hadde sympatisert med en organisasjon, og en lengre frem hadde uttalt en såkalt rasistisk kommentar på sosiale media.

Lavmål og stygt!

Alternative media har jo også sine politiske agendaer, men mitt syn på media er at de skal formidle objektive fakta, så kan leserne ta standpunkt ut fra det. Det finner jeg oftere og lettere fra medier som jobber for lønnen sin og sliter for å holde bedriften i gang. Altså alternative media. Dermed har de økende troverdighet, og stadig flere leser disse, for de dekker ikke over virkeligheten.

Men hva hvis menneskene bak disse alternative mediene ikke orker lenger? Human Rights Service fikk statsstøtte, fra neste år er den støtten borte. Document og Reset mfl. Ville jeg ha savnet disse? Ja, det ville jeg. Ville jeg ha blitt mer engstelig for den norske ytringsfriheten om disse ble borte? Ja, det ville jeg absolutt ha blitt. Det ville vært et stort tap for ytringsfriheten og meningsmangfoldet blant folket i vårt land. Det hadde vært ødeleggende for den offentlige debatten og gjort norsk politikk enda verre enn hva den i dag er.

Det som er fakta er at disse mediene sliter, på tross av økende suksess, for de som alle andre media er jo avhengig av midler og økonomi til å driftes. En må ha lønn for å overleve. Det at statsstøtten er vedtatt fjernet for HRS er jo et forsøk på å kneble disse stemmene som utgjør størst trussel, de som tar til ordet for å belyse de faktiske realiteter av uvettig politikk som føres. De som går dypere inn i det de andre mediene som mottar statsstøtte ikke snakker om. Når statsstøtten er den som styrer de nyhetene som blir servert så har vi et åpenbart problem. HRS lot seg ikke kjøpe. Dermed skal de forsøkes knebles. HRS gagner ikke den politiske maktelite Og deres agenda. Dermed må de forsøkes tvinges i knefall, til taushet.

Politisk maktelite sier de er for ytringsfriheten, en sannhet med modifikasjoner da denne ytringsfriheten stadig prøves kneblet når ytringene som kommer ikke gagner dem selv.

Norsk statsstøttet media har greid å overbevise ganske store deler av befolkningen at alternative media er fake news, konspirasjonsteoretikere, kloakkrotter og rasister. Sannheten er såre enkel, alternative media er de som ikke følger narrativet. Når noen som påstår at de ikke leser disse mediene stadig vekk kommer med påstander som overnevnte viser jo bare det faktum at de er et manipulert folk som ikke kan si hva de mener før de har lest meningen sin i de riktige mediene. Tenk å måtte få meningene sine tildelt, da er man ferdig indoktrinert.

Dette er rammer jeg ikke orker å holde meg innenfor, og jeg føler ingen skam med å si at jeg leser alle medier og danner meg meninger etter å ha fått input fra flere vinkler, og lest flere perspektiv. Dette mener jeg er en bra ting selv om jeg blant annet fikk uttalt om meg selv i en Rødt-politikers blogg at jeg er rasist fordi jeg leser HRS og Document.

Nå har det gått så langt med sådanne ordvekslinger og meningsytringer at jeg blir helt matt. Jo bredere perspektiv en kan få i en sak desto bedre mener jeg, bedre for den offentlige debatten, fir den trenger vi. Og bedre for enhver når fakta foreligger, det gir bedre resultater i de fleste situasjoner. Så for å yte motstand til de som ønsker å kneble ytringsfriheten skal jeg nå begynne sende bidrag til alternative media.

Alle som gir støtte til alternative media støtter ytringsfriheten og et offentlig ordskifte. Vi trenger alternative media, for debatten, meningsmangfoldet, ytringsfriheten og landet vårt. Norge først, alltid!

Se gjerne denne videoen om NRK, VG, Aftenposten, Reuters og Pfizer. Klikk på teksten!

Jeg har grupper hvor jeg publiserer mine innlegg etterhvert som de blir produsert. Dere er mer enn velkommen til å følge disse.

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#alternativemedia #hrs #reset #document #vg #regjering #stat #statsstøtte #offentligdebatt #meningsmangfold #dagbladet #steigan #reuters #politikk #ytringsfrihet #vårtland #bunnytrash

7 kommentarer
    1. Heilt klart at me treng dei 👍😊. Det ser me, ikkje minst på kor hardt MSM, og fascistane på venstresida i politikken prøver å stoppa dei.
      Sjølv om det til tider skjer tabbar, og dei verte litt overivrige, så er sanningsgehalten hjå alternative media tårnhøgt over MSM.
      Me treng så til dei grader media som belyser alle løgnene og propagandaen til MSM.

    2. Det er faktisk nøyaktig de samme tall og statistikker som ligger til grunn for de opplysninger som foreligger hos hhv bunny.blogg.no & gryende.blogg.no som det man finner i Aftenposten, VG, NRK, osv.. 😉

        1. Det er jo faktisk en realitet, da! 😉
          Selv bruker jeg aldri pressen som kilde der noe oppgis for å være et faktum. For å kunne være 100% sikker, er det kun vitenskapelig beviste fakta og offisielle tall jeg stoler på.. Presseoppslag og offisielle uttalelser brukes kun som kilder for å sette motsigelser og logiske brister opp i mot hverandre for å vise hvordan/hvorfor ditt og datt ikke kan stemme..

    3. Hei igjen 😊🌺🇳🇴

      Seinest i dag ser man jo hvordan «kjøpt og betalt media» ikke sier hele sannheten om den såkalte krisepakken som skal hjelpe vanlige folk med skyhøye strømregninger.Det høres flott ut,men sannheten er en annen – eg må bare ta hatten av for det «geniet» som klekket ut denne kriseplanen som sørger for at staten faktisk får tilbake mesteparten av den «støtten og hjelpen» de gir til folk i nød.Eg skjønner utmerket hvorfor Listhaugs forslag om en kontantutbetaling til alle blei forkastet og latterliggjort,hadde staten gått med på den,ville gevinsten til staten forsvunnet ut i det blå,mens nå,med denne ordningen vil jo staten få tilbake mesteparten av støtten de gir ut gjennom skatter,moms og avgifter direkte fra kraftselskapene.Moms,avgifter og skatt på strøm kunne vært kuttet ut,iallefall i vinterhalvåret,da først hadde vanlige folk merket det på lommeboka.
      Dette blir jo tiet ihjel og «vanlige folk» ser jo ikke «svindelen» de blir utsatt for selv😡

      Ha en fin lørdag,du og dine og god helg 🌹🎄🇳🇴 Hilsen synskepeggy

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg