Jeg får aldri mer ri laksen i pølsesvingen.

Nede ved elven her i Drammen i en liten «bukt», en sving, som kalles Pølsesvingen har det i mange år, siden 1999, stått en skulptur av en laks som da har gjort dette stedet til et kulturelt landemerke her i Drammen.

Virksomhetsleder for arena, kultur, idrett og friluftsliv i Drammen kommune, Tone Ulltveit-Moe, forteller at det nå er slutt. Laksen ble tatt inn til tørking på et lager høsten 2020 og kommunen har nå vurdert om det er mulig å restaurere skulpturen, og har vært i kontakt med kunstneren Karsten Brundtland som har laget den.

Brundtland har uttalt at det ikke er hensiktsmessig å restaurere laksen. Laksen har ikke tålt tørkingen som ble for brå. Dette er en treskulptur, og den burde vært vedlikeholdt fra dag én. Den ble under tørking så råtten inni at det drysset ut fra den.

Denne laksen i pølsesvingen så jeg ofte da den ligger på en strekning langs elven som snuppen min og jeg ofte bevandret. Noen ganger brukte jeg ri på den, men nå er det altså over. Laksen er og forblir borte. Noen har allerede tatt til ordet for en ny skulptur der. Forslaget er en skulptur av en pølse. Så da får jeg kanskje ri pølse istedet for. Hurra!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#laks #pølsesvingen #skulptur #drammen #bunny #bunnytrash

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg