Dagens middag 🤪

Snuppen, min kjære samboer er morsom å servere «ny» mat til, jeg ler inni meg hver gang jeg setter noe på bordet som han ikke er vant til fra før.

Viden kjent er det at jeg selv elsker skalldyr og sjømat, og i det jeg var nede i bakkene her for å hente en ny forsyning med tassimo kaffe så gikk jeg innom butikken for å røske med meg noen småting vi trenger. I sidesynet så jeg disse ferske blåskjellene som begynte å rope på meg, og jeg bare måtte. Så dermed kjøpte jeg en kilo.

Så var det hjem og lage istand, koke fiskesuppe, steke hvitløksbaguetter og dampe blåskjell. Disse ansiktsuttrykkene er bare uforglemmelig. Nesten som da jeg fikk i han sushi første gang. Har dere prøvd å gi en baby en dråpe surt? Se for dere ansiktsutrykket. Sånn ja! Hahaha.. Første gang snuppen min fikk i seg sushi kom det utrykket, etterfulgt av «det smaker hoppetau». Det var da jeg lurte på hva slags mat han fikk i oppveksten siden han vet hva det smaker å spise hoppetau. Andre gang han fikk sushi så skjedde det samme, men da smakte det visst huggorm faktisk, vet ikke hvor han fikk det fra, jeg kjenner ingen andre som vet hva huggorm smaker.

I dag var det altså dampede blåskjell på menyen, og spørsmålene kom. «Hva her skal jeg spise?», «hvordan gjør jeg dette?» Jeg så et påbegynnende ansiktsutrykk og tenkte, «nå kommer det, hva forteller hans kulinariske selv at dette smaker, hoppestrikk eller flaggermus?». Neida, plutselig smilte han så bredt og gnofset i seg rubbel og bit.

Og han elsker sushi!

15 years of improvement 😜👍🏾

Hvis dere liker bloggen min så følg meg gjerne i gruppene mine på Facebook og MeWe. Beste alternative bloggen i Norge!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#blåskjell #middag #bunny #bunnytrash

14 kommentarer
      1. Haha.. ikke se på bildet, det er ikke her og nå, en tilgriset duk hindret meg i å legge ut eget bilde. Men jeg lover det var godt. Det ble ingenting igjen og sovna gjorde han gitt 😂

    1. Blåskjell er snadder 😊.
      Me køyrer av og til ut i Fosnavåg, og kjøper fiskesuppe med blåskjell i. Då er eg i den heldege situasjon, at kjerringa ikkje er så glad i blåskjell, og legger dei over til meg 😂.
      Som barn, brukte me å dykke etter Oskjell. Så fyrte me opp bål i ei gruve, og la ei steinhelle oppå. Når steinhella var blitt varm, la me Oskjella oppå denne, og lot dei koke i eige sø. Når dei opna seg, var dei ferdege. Voila, så vart det fest 😊.
      For dei som ikkje veit kva Oskjell er, så liknar dei på Blåskjell, berre mykje større, og brune.
      Av og til fann me flotte perler i dei, som me brukte i smykker el.l.

    2. Wow, vad ambitiös du är! Och jag känner igen mig i din karl. Jag hade inte heller vetat vad och hur jag skulle äta dom 🙂
      Åt dock tapas förra sommaren och då fanns det vitlöksgratinerade musslor.. Har alltid lovat mig själv att ALDRIG äta sånt.. p.g.a extremt klet och slemfobi.. Men jag smakade.. Och herregud, vad gott.
      Men alltså.. vanliga musslor.. är dom inte mycket slemmigare?? Är det svårt att göra? Och äter man allt inne i dom? 😮
      Klarar förövrigt sushi.. light version med antingen lax eller räka på.. och inget klet där heller.. Mer vuxen än så lär jag nog alrig bli. Haha!
      Meen, det verkar som att ni hade en otroligt mysig kväll iaf.. Och jag hoppas att resten av helgen blir lika fin 😉

        1. Haha. Slemmigt= klinete.. slimete…
          Snegler er slimete.. blåskjell og… tror jeg ihvertfall.
          Shampoo er slimete.. får ihvertfall ikke ha feil farge i tillegg. Det samme med såpe og tannkrem.
          Rått kjött… saus… Det finns mye slimete.. veeeldig ekkelt! Haha.
          Jaaa, jeg har en del rare fobier 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg