Hvordan gå ned 28 kg på 7 måneder.

Jeg har gått ned 28 kg på 7 måneder. Dette gjorde jeg fra midten av oktober 2019 til mai 2020. Nå er vi kommet til oktober igjen, og det er et år siden jeg startet denne prosessen som ikke bare har gitt meg en fantastisk vektreduksjon, men også mye bedre helse, fysisk og psykisk.

Det jeg har gjort er følgende. Hver uke hadde jeg to «fastedager». Tirsdager og torsdager. Disse to dagene spiste jeg under 500 kalorier om dagen. De andre dagene spiste jeg normalt, men litt sunnere. Etterhvert i prosessen aktiviserte jeg meg litt mer enn tidligere. Det høres enkelt ut, men en må være tøff med seg selv og ha en sterk vilje. Alt ligger i hodet!

Her er linker til innlegg jeg har skrevet om dette tidligere:

Super-effektiv slankemetode!

Her svarer jeg på spørsmål om slanking.


Denne metoden fant jeg gjennom en forespørsel fra en journalist i Dagbladet som søkte en gruppe mennesker å følge i en slankeprosess. Vi ble da fem mennesker som begynte prosessen samtidig.

Underveis de første månedene møttes vi fire ganger etter det første møtet der vi fikk informasjon om metoden (5:2) og forslag til menyer.

De neste møtene var for å oppdatere den eventuelle fremgangen, og kostholdsekspert Tine Sundfør var tilstede for råd og veiledning.

På første og siste møtet ble vi avbildet og det ble laget sak på oss i Dagbladet. Siste møtet hadde jeg tatt av meg 10-11 kilo. Det ble laget en ekstra sak på meg senere da jeg hadde passert over 20 kg i vekttap.

I dag er jeg 28 kilo lettere enn jeg var i oktober i fjor. Som sagt greide jeg dette på cirka 7 måneder. Da sluttet jeg å faste to ganger i uken, men følger med vekta, og når den har gått litt opp så tar jeg en fastedag eller to. Alt ettersom.

Nå sist torsdag møtte jeg gjengen som var med på disse møtene jeg nevnte og som har fulgt denne metoden som jeg anbefaler. Vi er alle sammen i dag slankere, sunnere og har oppnådd gode helsegevinster.

Er det noe dere lurer på så er det bare å stille spørsmål i kommentarfeltet, jeg svarer alle. Takk for at dere leser, riktig god søndag videre ❤️


Følg Bunny Trash på MeWe: Link!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!

#diett #slanking #overvekt #vektreduksjon #5:2 #slanketips #kalorier #kcal #faste #fysiskhelse #psykiskhelse #slankespørsmål #kosthold #fasting #vekt #overspising #spørsmål #svar #5:2dietten #kilo #helse #råd #tips #godhelse #helsegevinst #gidetvidere #jattillivet 👍🏾

4 kommentarer
    1. WOW! Way to go!!
      Virkelig flott at det fremdeles finnes de med ‘baller nok’ til å ta opp slanking, og ikke minst henvise til de negative følgene ved overvekt i en tid hvor ‘positive body image’ -bølgen har ført til at lynsjmobben iler til ved den minste antydning i retning av at en faktisk ikke er like knall uansett kroppsvekt. Jeg vet jo ikke om du har forsøkt å veie opp en 30 kilos sekk, for så å dra ut på en løpetur eller noe for da virkelig å kjenne den belastningen kroppen generelt og skjelettsystemet spesielt nå er spart for.. 😉

      1. Jeg var den sekken!! 😂 Husker du Askeladden og de gode hjelperne? En av hjelperne hadde lodd festet til det ene beinet, når han fjernet loddene så fløy han avsted – nå er jeg han 😜 heller det enn Skraphaugen i Fragglene 😂

      1. Takk!

        Tirsdag: 200gr steinbitfilet og 200gr blomkålblanding + 1 skje sursøt saus.

        Torsdag: 4 first Price fiskekaker og 200gr blomkålblanding + 1 skje sursøt saus.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg