Hjertet mitt blør 💔

Noen her hadde filmet et rådyr som løp rundt i sirkel under smellingen i natt. Det stakkars dyret greide ikke finne ut hvor den skulle ta veien. Den hoppet liksom en vei og måtte snu i luften og hoppe en annen vei, men den kom seg ingen steder før smellingen dabbet av.

Jeg får så vondt av hvordan mennesker bifaller alt mulig av ekstreme handlinger, islamisme, vaksinepress, koronapass og dyremishandling. Det er stort sett samme menneskene som beriker samfunnet vårt med dette. Men for all del, som jeg skrev i gårdagens innlegg, så lenge ingen blir smittet med covidvirus av en uvaksinert så er alt greit, tortur deriblant.

Nyttårsfeiringen vår ble som planlagt og forutsett. Snuppen min jobbet dagvakt i går, så for meg, etter et par kjappe ærender i byen så var det hjem og stelle i stand. Satte på pinnekjøtt etter en egen oppskrift som hadde gjort skam på både Filip August Bendi og Eivind Hellstrøm. Haha.. Vi forspiste oss litt der gitt, etter middagen ble snuppen min sittende i sofaen og bare gape ei stund. Sånn er det å bo sammen med en mesterkokk.

Så ble det gløgg og sådan, etterhvert kom potetgull, spekemat og dipp på bordet, og etter det ble det røde drinker og Råstoff. Jada, vi vet å kose oss når vi først skal. Var jo veldig bra at snuppen min holdt det gående, jeg fryktet at han skulle bli for trøtt til å la feiringen vare.

Altså, klokken 03:00 natt til i går var det noen intelligente flotte medborgere i nabolaget her som fikk seg til å fyre av et slikt rakett-batteri rett utenfor her. Både snuppen min og begge jentene lettet en meter over senga og ble stående på alle fire. Derfra fikk faktisk ikke han sove mer og måtte dra på jobb uten søvn.

Jeg er utrolig stolt over jentene våre. Ariel, minstejenta, bryr seg nada om raketter, hun gir flatt faen, mens Ella kan bli rasende. Hun kjefter og irettesetter disse kulene som flyr til himmels, hun blir ikke redd, bare sint. Det er der problemet blir for vår del, for yngstejenta blir engstelig når moren blir så sint, så da begynner hun å pipe stakkar. Men dem har heldigvis aldri vært redd.

Når fyrverkeriet starter rundt midnatt er det bare å gå i godteskapet og hente en neve godbiter og legge på salongbordet. Da sitter begge to og glaner med store utstående øyne på det bordet. Intet annet eksisterer inntil de har fått de godbitene.

Vi spiller også musikk.

Nyttårsaften er grei når det gjelder jentene våre, problemet er perioden fra julaften og til i februar mars. Vi kan bare gå kjappe lufteturer med jentene, for plutselig smeller noen av et batteri eller en rakett. Og da blir man redd, ordentlig redd. Jeg har intet ønske om at jentene mine skal få angst for å gå ut.

Jeg er så lei av ondsinnede dumme møkkafolk, sorry altså, men jeg er oppriktig det, rett fra levra!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#dyremishandling #virkelighet #fyrverkeri #nyttår #bunnytrash

8 kommentarer
    1. Også Nara blir sint og bjeffer og uler når det smeller.
      Litt redd er hun nok, men hun vil ut å jage vekk det hun ikke liker.
      Det skulle vært bøter for dem som avfyrer fyrverkeri utenom mellom 18 og 1 nyttårshelgen.

    2. Koselig at dere fikk en fin nyttårsfeiring i går! 🙂 Trist at dyr skal bli så skremt av nyttårsraketter. Jeg synes spesielt synd på de ville dyrene, og dyrene som ikke har noen som kan roe dem og trøste dem. Som det rådyret du nevnte.

    3. Tror jeg er heldig som bor midt i byen på en måte. Hørte ikke en rakett jeg… OG bor midt i byen. Kanskje derfor. Er jo ikke lov med fyring midt i byen. Sovnet lenge før rakettene her 😀 Irriterende med folk som skal sende opp klokken 3!! Stakkar snuppen din 🙁

      1. Det gikk heldigvis bra, hadde vært verre om han sovna igjen og forsovet seg til jobben. Jeg hadde jo ikke kunnet vekke han for jeg hører jo ikke, og når jeg våkner så registrerer jeg ikke noe før jeg er ferdig uthvilt (osas). Vet det kommer til å smelle mye her fremover, får bare håpe det ikke blir utenfor soveromsvinduet flere ganger. Skulle gjerne bodd midt i byen, men det har vi ikke råd til, her dobles da boutgiftene, det er helt insane 😂

    4. Var det opp til meg personlig, ville det ikke funnes en forbannet rakett i hele landet. Men jeg kunne ha levd med at det ble organisert oppskyting på en åpen plass kl 12 i kommunene/delkommunene, slik at de var til minst mulig bry og skade for dyr og folk som ikke liker de.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg