5:2 – Ferdig med uke 2 😜

5. januar startet jeg med 5:2 dietten for andre gang. En diett som fungerer slik at man «faster» to dager i uka, og spiser som normalt fem dager i uka. Ikke overspising selvfølgelig.

Den 11. oktober 2019 startet jeg første gang med denne dietten. Det var meget effektivt. På under åtte måneder hadde jeg redusert vekten min med 28 kg.

Les mer: Starter på 5:2 diett!

Jeg har holdt vekten, men gått litt opp i slutten av 2020. Så denne gang er det 5 kilo som skal bort.

Jeg «faster» tirsdager og torsdager. Så når det gjelder 5:2 starter uken min på tirsdager som er første fastedag. Den avsluttes fredags morgen på badvekta. Jeg veier meg hver fredags morgen.

Et tips jeg fikk fra kostholdsekspert Tine Sundfør er å ha like god kontroll på vekten som en har med lønnskontoen sin. Så jeg kontrollerer fast for å ha kontroll. En vil jo ikke at det skal «skli ut». Etter å ha veid meg på fredager så er det helg for meg.

Lørdager og søndager koser jeg meg ekstra. Lørdags kveld tar gjerne samboeren min og jeg noen drinker sammen, knasker litt potetgull og spekemat, med dipp. Med god musikk i bakgrunnen er dette veldig kos for oss. Det er viktig å kose seg innimellom. Såvidt jeg vet så lever vi bare én gang.

Søndag er dagen for ekstra god middag. Lasagne, biff, hamburgertallerken, mousakka.. ofte noe med smeltet ost 😂


Første 5:2-uke spiste jeg kun 4 stk first price fiskekaker med 200 gram blomkålblanding til på første fastedag. Andre fastedag spiste jeg 200 gram stekt rødspette med 200 gram brokkoliblanding til. Drikker mye. Jeg foretrekker Solo Super som er kalorifri.

Etter første uka reduserte jeg vekten med 1,3 kilo. Det syntes jeg var knallbra. Første gangen jeg gjennomførte denne dietten reduserte jeg vekten med 1,2 kilo første uka. Den gang hadde jeg MYYYE mer å ta av. Så jeg ble veldig overrasket over godt resultat, og det faktum at jeg hadde tatt av meg mer en jeg gjorde første uka forrige gang.

Nå denne andre 5:2-uka spiste jeg Wok første fastedag. Altså 200 gram kyllingfilet i biter, sammen med 150 gram wokblanding og 50 gram ananasbiter. Andre fastedag ble det 4 first price fiskekaker igjen, med 200 gram blomkålblanding.

Var på vekta igjen i morges og hadde redusert vekta med 0,3 kilo. Ikke mye å rope hurra for, men litt ned er bedre enn intet.

Det må sies at jeg var mer aktiv i uke én. Så trim har litt å si det også. Når en er nær «idealvekt» så må en ty til det lille ekstra, og det vil si at en må være litt mer aktiv.

Nå har jeg altså på to uker redusert vekta med 1,6 av 5 kilo. Nå gjenstår 3,4 kilo. Det går fint hvis jeg er like disiplinert og streng som jeg var i første omgang.

Et tips til dere der ute som prøver å gå ned i vekt, og kanskje sliter litt.. Lær dere å si «nei». Forleden kveld spurte min samboer meg om jeg ville ha deilig sjokoladekake med nonstop på. «Nei», sa jeg! Tidligere i uken ble jeg tilbudt marsipanpølse med sjokoladetrekk av noen. Jeg elsker disse, men jeg sa «nei»!

Riktig god helg til dere alle og takk for at dere tittet innom, setter pris på dét ⭐️


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#diett #5:2 #slanking #vektreduksjon #helsegevinst #helse #mosjon #kost #kosthold #mat #motivasjon #tinesundfør #fysiskhelse #mentalhelse #psykiskhelse #vekt #fedme #sundfør #overvekt #kilo #faste #kalorier #kcal #aktivitet #jatillivet ❤️

5 kommentarer
    1. Angående drikke. Du gjør en så sunn ting med 5/2 dietten, derfor syntes jeg det er litt rart at du drikker solo super som er “full av” aspertam – noe som absolutt ikke er sunt.. Hva med å drikke vann? Vet at det døde springvannet inneholder klor men trur allikevel det er bedre. Har du en bekk eller elv i nærheten ville jeg hente vann derfra. Litt oppkokt og nedkjølt chaga-vann i, vil øke holdbarheten av det levende vannet med noen dager – bør uansett ristes lett et par-fire ganger i døgnet for å holde vannet i live.
      (det kan jo bli en koselig liten avkobling fra hverdagen å hente vann 2-3 ganger i uka

      Vennlig hilsen Svenna Storm.

    2. Hei. Lurte på hva du spiser de 5 andre dagene. Er du litt ekstra forsiktig da også? takker nei til kaker osv ?

      1. Spiser som normalt men ikke overspiser. En kan regne ut hvor mange kalorier en skal ha i løpet av et døgn. Det er jo individuelt fra person til person, kommer an på høyde og vekt og sånn. Kvinner vanligvis trenger rundt 1600 og 2400 kcal i døgnet. Jeg brukte gjerne redusere litt, hvis en bruker spise 3 brødskiver til kvelds, hvorfor ikke redusere til 2,5 eller bare 2 for den saks skyld? Om man bruker dele en Grandiosa med kjæresten, spiser halve hver, dvs 4 pizzastykker, hvorfor ikke bare spise 3 pizzastykker? Du spør men jeg vet ikke hvorfor du spør, hvis planen er å gå ned i vekt så er det ALLTID lurt å si nei til kake 😜👍🏾🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg