Når en får beskjed av NAV om å møte tidlig for da er det lite folk og liten kø.

Med en gang jeg åpnet øynene i morges gjorde jeg meg klar og gikk til NAV for å få rettet opp i feilen som ble gjort av skatteetaten. Les tidligere innlegg. Jeg fikk beskjed av NAV å komme tidlig for å unngå kø og ventetid.

Og hva møter jeg? Joda, kø og ventetid!!

Snakket blant annet med en eldre dame med gåstol/rullator. Stakkar hun hadde ventet et par timer. Hun hadde ringt NAV og fått beskjed om å møte før 10:00. Så kommer en og da står det skilt om at skranken ikke åpner før klokken 11:00.

Ikke nok med det. En får heller ikke trukket kølapp slik at en kan sitte og vente. Skal en ikke være på NAV hele dagen må en pent stå. Også bevegelses- og funksjonshemmede. Kølappmaskinen står bak skranken, utilgjengelig for brukere og klienter.

Bare ordet «NAV» vekker vemmelse og avsky. En blir kvalm og dårlig bare med tanken på dette kontoret og det å måtte ha noe med dem å gjøre. De gjør lite for at mennesker skal ha det bedre, tvert imot så virker det i hovedsak som om at de liker at folk lider, og at det er gøy å gjøre noens vanskelige livssituasjon verre.

Jeg kom endelig fram til skranken og fikk beskjed av hun skrankedama at hun ingenting kunne gjøre, «vi foretar ingen utbetalinger her». Jeg forklarer at det vet jeg, jeg bare melder fra at jeg har gjort min del, slik jeg er blitt instruert til å gjøre for få utbetalingen som manglet sist. Hun ville ikke informere meg hvordan å få ordnet opp i dette og henviste meg heller til en annen saksbehandler som sa at dette hadde ikke noe med NAV kontoret i Drammen å gjøre. Jeg fikk beskjed om å ringe 5555 3333..

5555 3333 er samme nummer som jeg ringte på tirsdag, dem henviste meg til å ringe til skatteetaten, i går var jeg ‘in person’ hos skatteetaten og ferdig der fikk jeg beskjed om å dra til NAV Drammen i dag, så ville alt ordne seg – så blir jeg henvist tilbake til start!

Sukk!!

Er en havnet i og avhengig av NAV-systemet så må en finne seg i mye – for det sitter faktisk en hel del personer med rævva si på krakker og leker med andres liv!!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#nav #skatteetaten #aap #navdrammen #lekermedliv #drammen

PS: Enden på visa (hahaha) var at jeg ringte NAV igjen, estimert ventetid 9 minutter. Der var jeg så heldig å møtte på en utrolig hyggelig dame (sjokk!!), og hun skulle ordne at jeg fikk etterbetalt mellomlegget som manglet på mandag, snarest. Og endelig var jeg ferdig med denne saken. Trodde jeg!!!

Et kvarter etter ringer hun og forteller at skatteprosenten ikke er endret og at jeg må ta kontakt med skatteetaten på nytt. Jeg ringer, estimert ventetid 28 minutter, jeg legger på. Jeg var på vei hjem, snudde, og dro til skatteetaten og trakk kølapp. Oppdager så at jeg ikke har lagt på til skatteetaten på mobil og står enda i kø. 17 minutter til et 800 nummer – hjeeeelp!! Jeg sitter og venter en time før det blir min tur og jeg på nytt prøver å endre skatteprosenten. Dama forsikret meg at nå er det riktig, og jeg ringer NAV igjen, estimert ventetid 6 minutter.. jeg fikk svar, og nå skal alt være i orden???!?!!!?!

Puuuust!!!

Slik har min dag vært til nå. Hvordan har deres dag vært?

🤕

8 kommentarer
    1. Jeg kan bare si en ting; jeg føler med deg!
      Maken til mer tungrodd system skal man lete lenge etter!
      Krysser fingrene for at du endelig har fått ryddet opp og rettet opp i feilen de to flotte kontorene har klart å gjøre for deg og en haaaaaug andre folk.
      Man må jaggu væra frisk for å væra syk!

    2. HET: Jeg er helt gåen, holdt på fra 09:00 i dag til 13:15… med bandasje, smerter og mangel på balanse – og streng beskjed fra lege om å ta det helt med ro, fikk tom beskjed om å ikke nyse for at det er for belastende for øret, hahaha – hele greia er så surrealistisk!!

    3. Grøss og gru ;(
      Ja, man bør være frisk for og greie alt man blir pålagt når man bli syk…….
      Go bedringsklæm te dæ.

    4. For ett styr du måtte igjennom… kjenner meg godt igjen:/ Hele greia er helt på tryne… Håper det går bra med deg etter alt dette her:)

    5. Stine: Takk <3 Jeg tenker at det er lov å bli sint, men en kan jo ikke det heller, da gjør man vondt verre.. må bite tennene sammen og 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10, lol

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg