Jeg er mitt eget uperfekte meg 😜

De siste par årene er jeg blitt mye flinkere å ‘se meg i speilet’. For hver dag blir jeg stadig flinkere og flinkere å se hvem jeg er.

Nå snakker jeg ikke om å se på det ytre. Jeg snakker ikke om lage seg en ‘maske’ av sminke og fillings. For det ytre betyr ingenting i forhold til den du er inni deg. Synd er det i dem som tror at når de har kule klær, velfrisert hår, en kul sveis, løsvipper, botoxlepper eller kule solbriller – at det gjør dem til en kul person, og et bra menneske. Det blir bare dumt, og utrolig feil.

Det er den du er inni deg, dine handlinger og fin personlighet som gjør deg til den du er.

I dag har jeg etter et langt opphold vært på golfbanen igjen. Som mange vet så begynte jeg å spille golf i fjor sommer, som en del av et terapeutisk opplegg. Og det var godt å se gjengen igjen, og jeg storkoste meg på banen.

Jeg slappet av. Der var ingen drama. Ingen bekjente som later som dem er mine venner. Ingen som lyver til meg og snur ryggen til meg når sannheten kommer for en dag, ingen ‘støy’ whatsoever i det hele tatt.

Jeg har aldri gått ut og sagt til noen at jeg er perfekt. Jeg har aldri latet som jeg er det heller. Jeg er krass, noen ganger brå, jeg legger ikke to fingre mellom, og jeg kaller en spade for en spade. Jeg har gjort mye feil, og jeg har mange ganger vært slem. Og det har jeg ingen problemer med å innrømme.

Jeg ser meg selv, jeg jobber VELDIG med meg selv. Jeg tenker at når en snart er 40 år, så er det virkelig på tide å være ærlig, ikke bare med sine nærmeste, men i det hele tatt – og ikke minst, seg selv!

Å være ærlig mot andre har jeg aldri hatt noe problem med, men å være ærlig mot meg selv har vært en litt tøffere jobb.

Hele livet har jeg omgåes alle typer mennesker. Eldre, yngre, narkomane, alkoholikere, skolelys, seksuelt promiskuøse, nederlendere, musikere, stoneheads, tyrkere, miljøaktivister, sportsinteresserte, kunstnere, helsearbeidere.. i det hele tatt! Alle har sine greier, og jeg dømmer ingen for å røyke seg en blås, for å ligge rundt, drikke brennevin på en tirsdag.. har gjort det selv jeg, og mye verre ting.

Mine kort ligger på bordet!

Men noe jeg ikke kommer til å gjøre, ei aldri har gjort, er å utgi meg for å være en venn. Lure folk til å tro at jeg er en annen en jeg er, lyve om bestemte hendelser for å spare meg selv og sette andre i et dårlig lys. Og jeg snur ikke ryggen til folk fordi dem ser meg for den jeg er, og ikke dømmer meg.

Men blir jeg utsatt for disse tingene, at noen later dem er min venn, lyver til meg om hvem dem er, lurer meg til å tro på usannheter, og snur ryggen til meg når jeg blir klar over sannheten. Da kan jeg bli skuffet og sint.

Før kunne jeg bli forbannet og hevngjerrig!

Men nå, nå går jeg videre. Jeg har sluttet å dvele med ting. De som bruker meg, lyver til meg, svikter meg, og snur ryggen til meg. Det er deres problem, og kun deres problem. Og å snu ryggen til meg er virkelig kun deres tap.

Jeg er ikke falsk, jeg er ekte. Jeg står for mine ord. Jeg ser meg i ‘speilet’. Jeg er i terapi. Jeg jobber med meg selv. Mine venner støtter jeg, og dem gjør jeg alt for!

I dag har jeg spilt golf.

I dag ser jeg ting mye klarere enn jeg gjorde for ett år siden. Dagen i dag er fantastisk. Jeg er meg, mitt uperfekte meg. Men jeg slipper og lyve, og jeg later ikke som.

Ja til livet <3

Følg Bunny Trash på MeWe: Link!!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#personlighet #ekte #ærlighet #ikkeperfekt #terapi #ingenstøy #ikkedømme #ikkedømmende #haterløgn #sesegispeilet #speilbilde #golf #uperfekt #jatillivet #livet

10 kommentarer
    1. Se deg i speilet en gang til. Denne bloggen din er sÃ¥ full av selvmotsigelser og faktafeil at jeg blir kvalm. Du lyver sÃ¥ du tror det selv, blant annet om meg. Mine kommentarer slipper sannsynligvis ikke igjennom “sensuren” (som vanlig). NÃ¥r alt kommer til alt, sÃ¥ er du en stor intrigemaker. De blogginnleggene som omhandler meg, kan jeg plukke ifra hverandre; bit for bit, men det har du vel ikke baller nok til Ã¥ konfronteres med.

    2. Einar Brøndbo: Kan du ikke heller kommentere innleggene du mener handler om deg? Morsomt at du er innom bloggen min, ditt oppheng i meg, og din kjærlighet for meg er tydeligvis dyp :-*

    3. HET: Glad jeg har en god mor, en herlig familie som jeg bor sammen med, og fantastiske venner.. og når jeg snakker om venner, så snakker jeg ikke om Øl og Jäger 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg